روزنامه‌نگار آلمانی که 10 روز را نزد داعش سپری کرد از برنامه این گروه تروریستی برای نابودی هسته‌ای غرب خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل؛ "یورگن تادنهافر،" روزنامه‌نگار باسابقه جنگ، با موافقت داعش، 10 روز را نزد این گروه تروریستی سپری کرد. وی پس از بازگشت به کشورش کتابی درمورد فعالیت‌ها و اهداف داعش به نگارش درآورد.

روزنامه‌نگار آلمانی در کتاب "درون گروه داعش – 10 روز در کنار تروریست‌ها" نوشت: داعش به دنبال استقرار یک خلیفه جهانی است و تلاش می‌کند همه غربی‌ها را از صحنه روزگار محو کند. داعش در فکر "نابودی اتمی" غرب است.

"یورگن تادنهافر" 75 ساله به دلیل انتقادات شدید از سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه مورد توجه داعش قرار گرفت و تروریستها به وی و پسرش اجازه دادند چند روزی را نزد آنها بگذرانند. "تادنهافر" درباره تجربه 10 روزه خود نزد داعش نوشت: در بدو ورود تلفن‌های همراه من و پسرم از سوی تروریست‌ها ضبط شد. تا قبل از آن ماه‌ها از طریق برنامه "اسکایپ" در حال مذاکره با داعشی‌ها بودم و سرانجام موفق به اخذ مجوز برای نزدیک شدن به محل زندگی آنها شدم. متاسفانه در 10 روز اقامتم نزد داعش شاهد چندین گردن‌زنی بودنم. داعشی‌ها در پادگان و خانه‌هایی که سابق بر این بمباران شده و حالا غیرمسکونی شده‌اند، استقرار یافتند. همه ما بر روی زمین می‌خوابیدیم. تا به حال در دوران زندگی گروهی افراطی به اندازه داعش خطرناک و خشونت‌طلب ندیده بودم. فقط اعراب هستند که می‌توانند از عهده آنها برآیند و مانع از افزایش فعالیت‌هایشان شوند. داعش به طور مداوم از کشتن 500 میلیون نفر در جهان غرب سخن می‌گوید که نمی‌توان آن را یک بلوف غیرقابل باور قلمداد کرد. آنها بسیار خطرناک‌تر و باهوش‌تر از آن هستند که رهبران ما در اروپا و آمریکا تصور می‌کنند. داعش نسل‌کشی را تنها راه پیروزی می‌داند.

خبرنگار آلمانی در 10 روز یاد شده بیشتر وقت خود را در موصل – شمال عراق – سپری کرد؛ اما سفری کوتاه به رقه و دیرالزور – واقع در سوریه – نیز داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار