اجرای طرح ‌های زیربنایی و مدیریت منابع آب و خاک با تشدید کاهش منابع آب یکی از مهمترین اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاصفهان ، اجرای طرح‌های زیربنایی و مدیریت منابع آب و خاک با تشدید کاهش منابع آب یکی از مهمترین الویت های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

محسن کریمیان، مدیر بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بحران شدید آب و کاهش منابع زیرزمینی مشکلات زیادی در همه بخش‌های کشاورزی ایجاد کرده و الزامیست که به سمت طرح ‌های زیربنایی و مدیریت منابع آب و خاک برویم.

وی افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، تشکل‌ها، احیای قنوات، شبکه‌های فرعی آب، احداث کانال‌ها و لوله‌گذاری از جمله کارهایی بوده که در این مدت در دستور کار قرار داشته است و بر این اساس 80 هزار هکتار از اراضی زیر آبیاری نوین رفتند، 58 هزار هکتار کانال کشی و به ماشین‌های مدرن مجهز شد و 5 هزار کیلومتر کانال نیز احداث شد.

کریمیان گفت: در برنامه 4 ساله سازمان مقرر شده سالانه 50 میلیون لیتر آب صرفه‌جویی شود و در سال 94 نیز تصمیم داریم بالغ بر 100 میلیون لیتر آب صرفه جویی کنیم.

وی بیان کرد: در راستای صرفه‌جویی منابع آبی 150 میلیارد تومان اعتبار مشخص شده و نگاه ویژه‌ای به طرح سامانه‌های نوین آبیاری وجود دارد و آبیاری نواری به عنوان روشی با 95% بازدهی پیشنهاد شده است، کشاورزانی که تقاضای سیستم‌ نوین آبیاری داشته باشند سازمان بدون محدودیت در اختیار آنها می‌گذارد.  

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.