رييس كل داد گستری استان کرمان گفت: از ابتدای تأسيس ستاد ديه در استان،2 هزار و 267 زندانی به واسطه كمك های خيران از زندان های این استان آزاد شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ يدالله موحد در مراسم جشن گلريزان كه با حضور جولايی، رييس ستاد ديه كشور برگزار شد، گفت: از ابتدای تاسيس ستاد ديه در استان میزان 34 میلیارد و 286 میلیون ریال توسط خيران استانی برای آزادی زندانيان جمع آوری شده است.

رييس هيات مديره ستاد ديه افزود: تعداد هزار و 628 نفر از زندانیان با پرداخت میزان 301 میلیارد و 823 میلیون ریال و تعداد 585 نفر نیز از زندانیان بدون پرداخت وجه و با گرفتن رضایت از شاکیان خصوصی از زندانهای استان آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 64 جشن گلریزان در سطح استان کرمان توسط ستاد دیه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تعداد 57 نفر مددجوی واجد الشرایط جرائم غیر عمدی با پرداخت مبلغ 18میلیارد و 166 میلیون و 150 هزار ریال از زندانهای استان کرمان آزاد شده اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، تعداد مددجویان جرائم غیر عمد در زندانهای سراسر استان کرمان را 235 نفر زندانی عنوان کرد.

موحدی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد 10 هزار و 571 نفر وارد زندانهای استان شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال با 3 درصد کاهش روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر و روانگردانها است، اعلام کرد: 93.4 درصد جمعیت کیفری زندانها مربوط به آقایان و 6.6 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: آزادی ، زندانیان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.