انفجار جدیدی جنوب چین را لرزاند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرمگاران جوان به نقل از شین‌هوا، انفجار جدیدی روز پنجشنبه در شهری کوچک در جنوب چین که روز چهارشنبه 17 انفجار ناشی از بسته‌های بمب‌گذاری شده آن را به لرزه درآورده بود، روی داد.

ناحیه روستایی لیوچنگ در منطقه گوانگشی -- در مرز ویتنام -- روز پنجشنبه صحنه انفجار در یک ساختمان مسکونی بود. بنا بر اعلام رسانه‌های رسمی، خسارت‌های جدی به این ساختمان شش طبقه وارد شده است. با این حال رادیو ملی چین اعلام کرد گزارشی در مورد کشته یا زخمی شدن افراد در این انفجار منتشر نشده است.
 
این انفجار جدید در پی 17 انفجار روز چهارشنبه در ده مکان عمومی در لیوچنگ روی داد. به گفته پلیس، این انفجارها ناشی از مواد منفجره‌ای بود که در بسته‌های پستی جاسازی شده بود. در این حملات که به ویژه یک بیمارستان، یک مرکز تجاری، یک ایستگاه قطار و یک بازار همینطور دفاتر دولت محلی را هدف قرار گرفتند، دست‌کم هفت نفر کشته و حدود 50 نفر دیگر زخمی شدند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، رسانه‌های رسمی چین اعلام کردند پلیس محلی چهارشنبه شب یکی از ساکنان منطقه را که 33 سال سن دارد و گمان می رود عامل این انفجارها باشد دستگیر کرد. به انگیزه‌های احتمالی این فرد اشاره‌ای نشده است. این انفجارها در آستانه جشن ملی اول اکتبر که آغاز یک هفته تعطیلات رسمی است، روی داد.
 
اگرچه حدس زدن انگیزه‌ دست زدن به چنین اقدامی دشوار است؛ اما انفجارهای لیوچنگ یادآور چند مورد حمله است که در سال‌های اخیر توسط شهروندانی صورت گرفته است که از عملکرد اداره‌های محلی یا دولت ناراضی هستند و به تلافی یا با هدف جلب توجه دست به این کار می زنند.
 
در سال 2013، یک مرد چند بمب دست‌ساز را مقابل مقر حزب کمونیست در شانشی در شمال چین منفجر کرد که یک کشته و هشت زخمی بر جا گذاشت. خبرگزاری شین‌هوا پس از بازداشت این فرد گزارش داد او با این کار می خواسته از جامعه انتقام بگیرد. منطقه لیوچنگ حدود 400 هزار نفر جمیعت دارد و در گوانگشی یکی از فقیرترین مناطق چین که بیشترشان روستایی هستند، واقع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار