نگاه ویژه به وضعیت بیمه‌ معلمان مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی تاکید کرد: عدم توجه به وضعیت بیمه و حقوق معلمان مدارس غیر دولتی باید از سوی مراجع مربوطه پیگیری شود.

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت معلمان مدارس غیر دولتی و وضعیت بیمه و حقوق آنها گفت‌: برخی مدارس غیر دولتی که تعداد دانش آموزان‌ این مدارس کم است و وضعیت مالی مدرسه مناسب نیست، از نظر تامین تسهیلات به کارکنان و معلمان تخلف می‌کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مدارس موظفند طبق الگوی شهریه دریافتی، حق و حقوق کارکنان را پرداخت کنند و معلمان می‌توانند در صورت مغایرت با این وضعیت به موسسان خود مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی تصریح کرد: معلمان مدارس غیر دولتی متناسب با فعالیت و ساعات حضور در مدارس باید حقوق دریافت کنند و بیمه شوند و یادآور شد معلمانی که هر روز در مدرسه فعایت می‌کنند باید تمام وقت بیمه شوند‌.

وی در ادامه با تاکید بر این مساله که وضعیت حق و حقوق معلمان در صورت وجود تخلف مدارس قابل پیگیری است‌، گفت: از آیتم‌هایی که در بحث شهریه مطرح است‌، حقوق و بیمه معلمان است و در صورت وجود نارضایتی معلمان قابل پیگیری و ارجاع به مراجع مربوط نظیر وزارت کار است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص وضعیت ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی و تغییرات نسبت به سال گذشته تصریح کرد: پوشش این اطلاعات و آخرین آمار از سوی مرکز فناوری وزارتخانه قابل پیگیری است و هنوز آمار دقیقی از دانش آموزان در دسترس نیست چرا که برخی از دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده‌اند اما ثبت‌نام قطعی آنها در سامانه سناد انجام نشده است و احتمالا آمار قطعی تا نیمه مهرماه مشخص می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار