رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس از اختصاص 90درصدی اعتبارات برای افزایش ایمنی و بهبود سیستم گرمایشی و سرمایشی کلاس‌های درس خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ، نشست خبری اجلاس بین المللی سران مدرسه ایمن با حضور مرتضی رئیسی، رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس برگزار شد، در پی این نشست رئیسی با اشاره به اینکه در این اجلاس 23 کشور از تمامی قاره‌ها حضور دارند 12 و 13 مهر ماه مطابق با چهارم و پنجم اکتبر 2015 این نشست در ایران و به میزبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اجلاس پیش رو دومین دوره نشستی است که در دنیا برگزار می‌شود و در طی دو روز این اجلاس شرکت‌کنندگان از 23 کشور و 9 نهاد بین المللی در روز اول تعدادی از مدارس مقاوم سازی یا تخریب شده را بازدید می‌کند و روز دوم اقدامات اساسی ایران برای این امر اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: 9 نهاد بین المللی که در این اجلاس حضور دارند عمدتا وابسته به سازمان ملل هستند و تاکنون بیش از 46 نفر از مقامات مسئول برای حضور اعلام آمادگی کردند . 

رئیسی با بیان اینکه در نهایت پس از این اجلاس نقشه راه و برنامه‌ای برای افزایش ایمنی مدارس بین کشورهای مختلف تعیین خواهد شد، گفت: امیدواریم به یک تصمیم جهانی دراین باره دست یابیم. 

وی سه مولفه را برای افزایش ایمنی مدارس مورد توجه قرار داد و گفت: اولین مولفه آن تامین زیر ساختها،‌فضا و تجهیزات ایمن است که ایران در این خصوص گامهای بلندی را برداشته است.افزایش سطح ایمنی در مدارس است که در ایران بر اساس مصوبه سال 1385 در مجلس هفتم ایمنی مدارس از یک سوم به دو سوم افزایش پیدا کرده است که این مهم مورد توجه نهادها و سایر کشورها است. گام دوم آموزش مسائل ایمنی به تمامی افراد حاضر در مدرسه شامل دانش‌آموزان ، معلمان و مدیران است. 

رئیسی آخرین گام مهم در خصوص افزایش ایمنی را مدیریت بحران برشمرد. 

وی همچنین با اشاره به این موضوع که ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مشاوره ای به سایر کشورها توانمند خواهد بود تصریح کرد: با توجه به تجربیات عملی که در طی 9 سال گذشته در خصوص مقاوم سازی کسب کرده‌ایم، متخصصان و اساتید در این زمینه می توانند دستاوردهای خود را ارائه دهند. 

40 هزار کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد 
رئیسی در خصوص افزایش ایمنی مدارس در کشور گفت: عمده کار آموزش و پرورش در بخش عمرانی صرف افزایش ایمنی مدارس خواهد شد و در سال 94 ، 90 درصد از اعتبارات به این مهم اختصاص یافته است. 

وی در ادامه افزود: 64 هزار کلاس درس در سال 92 و 93 به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند و امسال سعی بر این است تا 40 هزار کلاس درس دیگر نیز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند که اولویت با مناطق محروم و سردسیر خواهد بود. 

رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه همه تلاش وزارت آموزش و پرورش در بخش عمرانی برای افزایش سطح ایمنی مدارس است، خاطر نشان کرد: از سال 85 تاکنون بر اساس قانون مجلس هفتم 4 میلیارد دلار برای این امر اختصاص داده است و تا امروز بر اساس این مصوبه دولت جمهوری اسلامی بیش از 5 هزار و 500 میلیارد تومان برای این پروژه عظیم اعتبارات در نظر گرفته است که با این مبلغ بیش از 66 هزار کلاس درس برای مقاوم سازی مطالبه شده است و برای  29 هزار کلاس درس طرح به اجرا رسیده است.

وی در پایان عملکرد آموزش و پرورش را در این خصوص مطلوب دانست و گفت: در طی زلزله‌های شدید نظیر زلزله ورزقان به وضوح شاهد عملکرد خوب مدارس مقاوم سازی شده بودیم و این مدارس به پایگاهی برای امداد و نجات صدمه دیدگان تبدیل شده بود. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار