سخنگوی ریاست جمهوری گفت: نیجریه از دستگیری وزیر نفت سابق این کشور در لندن به اتهام پولشویی خبر داد. او نخستین زن در نیجریه بود که این سمت و سمت ریاست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به عهده داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گاربا شهو Garba Shehu  گفت: دولت از این موضوع باخبر شده است و دستگاه‌های امنیتی دولتی برای مدیریت این موضوع با نهادهای امنیتی مقتدر در انگلیس همکاری می‌کنند.

نهاد مبارزه با جرایم روز جمعه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد پنج نفر را در چارچوب «تحقیق درباره شک و تردیدها در خصوص فساد مالی و پولشویی» دستگیر کرده است. در این خبر هویت افرادی که هدف ظن قرار دارند و همچنین تاریخ دستگیری‌های آن‌ها فاش نشده بود.

این منبع در بیانیه‌ای اعلام کرد: این پنج نفر شامگاه روزی که دستگیر شده بودند آزاد شدند تا تحقیق بیشتری همزمان در انگلیس و خارج از این کشور انجام گیرد.

وی گفت: تحقیق درباره این موضوع از سال 2013 آغاز شده است و امسال به نهاد مبارزه با جرائم انتقال داده شد.

رسانه های انگلیسی اعلام کردند اعضای خانواده دیزانی آلیسون- مادوک Diezani Alison-Madueke وزیر نفت سابق نیجریه دستگیری او را تأیید کردند.

بنابراعلام رسانه‌های محلی، کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی نیجریه از تأیید خبر دستگیری وی خودداری اما محل سکونت وی در ابوجا را مهر و موم کرد.

مادوک (59 ساله) از سال 2010 تا 2015 در زمان ریاست جمهوری گودلاک جاناتان رئیس جمهور نیجریه، وزیر نفت این کشور بود. او نخستین زن در نیجریه بود که این سمت و سمت ریاست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به عهده داشت. او به فساد مالی در سطح گسترده در مدیریت وزارت نفت نیجریه متهم بود اما آن را انکار می‌کرد.

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.