از آغاز دور جدید درگیری ها در اراضی اشغالی فلسطین، هفت فلسطینی شهید و 1640 نفر زخمی شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، آغاز درگیری ها در کرانه باختری و قدس به شهادت هفت فلسطینی و زخمی شدن 1640 نفر دیگر منجر شده است.

این درحالیست که الیاس کرام -- خبرنگار الجزیره -- از قدس گزارش داد: نظامیان صهیونیست از صبح امروز (جمعه) تدابیر امنیتی شدیدی را در بخش قدیمی قدس به اجرا گذاشتند. اطراف قدس به ویژه روستاها و مناطق عرب نشین نزدیک به شهرک های صهیونیست نشین هم شاهد حضور شمار زیادی از نظامیان صهیونیست بود. این تدابیر پس از آن به اجرا گذاشته شد که پلیس رژیم صهیونیست هشدار داد احتمالا جوانان فلسطینی پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی دست به تظاهرات خواهند زد."

در همین راستا، رژیم صهیونیستی اعلام کرده است از ورود مردان کمتر از 50 سال به مسجدالاقصی جلوگیری می کند. شب گذشته 40 نظامی صهیونیست وارد مسجد الاقصی شدند و همه کسانی را که در این مکان حضور داشتند بیرون راندند.

انتظار می رود امروز هزاران فلسطینی به سوی مسجدالاقصی حرکت کنند که احتمالا شاهد درگیری آنها با نظامیان صهیونیست خواهیم بود. البته تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی به قدس محدود نمی شود بلکه مناطق دیگر اراضی اشغالی را هم در بر می گیرد. در همین حال گروه های افراطی یهودی از طرفدارانشان خواسته اند در بخش قدیمی قدس به تظاهرات و اقدامات تحریک آمیز دست بزنند.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد در پی درگیری در اردوگاه شعفاط از توابع قدس اشغالی، هفت نظامی صهیونیست زخمی شدند. بیشتر این نظامیان با اصابت گلوله مجروح شدند.

همزمان بنیامین نتنانیاهو -- نخست وزیر رژیم صهیونیستی – جنبش های اسلامی فلسطینی را به علت تشویق مردم فلسطین به رویارویی با نظامیان صهیونیست در قدس و بیرون آن تهدید کرد. وی گفت: "تدابیری که ما می اندیشیم سحر آمیز نیست که نتیجه فوری دهد؛ اما مصمم هستیم تا نشان دهیم تروریسم شکست خواهد خورد." نتانیاهو با تکرار ادعاهای خود گفت: "خانه های عاملان اقدامات تروریستی ویران خواهد شد تا امنیت اسرائیلی ها فراهم شود."

اما گفته می شود در تازه ترین دور درگیری هایِ امروز (جمعه) شهرک نشینان صهیونیست با چاقو به چهار مرد فلسطینی در شهرک دیمونا حمله کردند.

در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۴
اینقدر فکر فلسطینیا هسین اونا حتی یه تسلیتم به ایران نگفتن
آخرین اخبار