کتاب «سنگ قبر» به قلم پوریا تابان در آینده‌ی نزدیک با هدف شکستن تابوی مرده‌پرستی وارد بازار کتاب می‌شود.

پوریا تابان، نویسنده‌ی کتاب «سنگ قبر» در خصوص هر آنچه که در کتابش آمده به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: این کتاب اگرچه در برگیرنده‌ی مطالبی به نقل از 142 بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و موسیقیدان بوده اما من واژه‌ مصاحبه را برای کتاب نمی‌پذیرم و نمی‌پسندم زیرا زمانی می‌توانیم بگوییم که مصاحبه کرده‌ایم که با چند بازیگر پیرامون یک محور خاص گفتگو کرده باشیم چون این‌گونه گفتگوها معمولاً یک فرودی دارند.

وی افزود: کتاب «سنگ قبر» بیشتر از اینکه مصاحبه باشد یک ایده بوده زیرا مصاحبه‌ها و گفتگوها و سؤالات آن به گونه‌ای تدوین شده که جذابیت خاصی برای مخاطب داشته باشد یعنی هرچند تمامی گفتگوها بر محور 4 سؤال مشخص شکل گرفته‌اند اما ما در برخی از صفحات این کتاب هیچ‌ سؤالی را نمی‌بینیم.

این نویسنده که به گفته‌ی خودش در گذشته فعالیت در عرصه‌ی خبرنگاری را هم تجربه کرده،‌ اظهار داشت: من ده سال دغدغه‌ی نگارش کتاب «سنگ قبر» داشتم و از همان زمانی که به عنوان خبرنگار حوزه‌ی سینمایی فعالیت می‌کردم دغدغه‌ی خودم را به همه‌ی مصاحبه شونده‌هایم در این حوزه در میان می‌گذاشتم و البته به آن‌ها هم می‌گفتم که جواب برخی از سؤال‌هایم به احتمال زیاد در کتابی منتشر خواهد شد.

تابان ادامه داد: من در کتاب «سنگ قبر» موضوع مرگ را برای خودم ایده کرده‌ام و در آن به نقل صحبت گفتگو محور و گاه یادداشت گونه‌ی بازیگران و موسیقیدانان پرداخته‌ام البته نمی‌خواهم از اسم موسیقی بر روی جلد کتابم استفاده کنم زیرا هم تعداد موسیقیدانان آمده در این کتاب نسبت به بازیگران آمده در آن کمتر است و هم نمی‌خواهم برای فروش کتابم از نام موسیقی سوء استفاده کنم.

وی هدف از نگارش کتاب «سنگ قبر» را شکستن تا بوی مرده پرستی و اثبات این امر که تا سیاهی نباشد سفیدی نیست و تا مرگ نباشد زندگی نیست دانست و تصریح کرد: برخی از مطالب آمده در این کتاب در اعتراض به شرایط مرده پرستی به نگارش درآمده و ذکر شده‌اند.

این نویسنده با بیان این امر که کتاب «سنگ قبر» بر پایه‌ی 4 محور تدوین شده، افزود: این کتاب بر محور سؤالاتی با این مضامین تدوین شده که نگاه شما به مرگ چیست؟،‌ از مرگ می‌ترسید یا نه؟ دوست دارید چگونه بمیرید؟ و بر روی سنگ قبر خودتان چه می‌نویسید؟

تابان که در گذشته به عنوان خبرنگار حوزه‌ی ورزش فعالیت کرده،‌ گفت: ما در کتاب «سنگ قبر» ورزشکار نداریم و همه‌ی افراد آمده در این کتاب هنرمند هستند.

وی ادامه داد: من با توجه به آنکه در گذشته در عرصه‌های زیادی فعالیت کردم در امر نگارش این کتاب به دنبال کسب شهرت نبوده‌ام و فقط برای رفع دغدغه‌ی خودم دست به نگارش این کتاب زده‌ام.

این نویسنده اظهار داشت: مطالب آمده در کتاب «سنگ قبر» از 10 سال قبل تا به امروز جمع‌آوری شده و با توجه به زمان طولانی گذشته از زمان برگزاری برخی از مصاحبه‌ها می‌توانم بگویم که نظر مصاحبه شوندگان در مورد برخی از سؤالات به ثانیه بستگی دارد البته این مطلب در خود کتاب هم آمده تا سوء استفاده تفاهمی ایجاد نشد زیرا معمولاً چنینی کتاب‌هایی ایجاد حساسیت می‌کنند.

تابان خاطرنشان کرد: کتاب «سنگ قبر» هم‌اکنون در مرحله‌ی طراحی صحنه قرار گرفته و جلد آن را محمدرضا دوست محمدی طراحی می‌کند.

گفتنی است؛ که بنا‌بر پیش‌بینی‌های انجام شده انتشارات «رهی» در مرداد ماه سال جاری کتاب «سنگ قبر» را روانه‌ی بازار کتاب می‌کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار