ناتوانی محیط زیست در مقابل سد سازی غلط

مدیر دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مجوز احداث سد شفا رود در جنگل‌های هیرکانی در دولت قبل صادر شده و هم اکنون سازمان محیط زیست توانایی متوقف ساختن عملیات اجرای آن را ندارد.

ناتوانی محیط زیست در مقابل سد سازی غلط
محمد درویش در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سد شفا رود اظهار کرد: سد شفا رودی که هم اکنون در بین جنگل‌های بکر استان گیلان در حال ساخت است متاسفانه به دلیل عدم ظرفیت سازی اطلاعات شکل گیری سد سازی و تخریب جنگ هیرکانی از سوی مردم، مسئولین استانی و نمایندگان این استان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به قطع یک میلیون درخت در جنگل‌های هیرکانی جهت ساخت سد شفا رود افزود: با قطع درختان جنگل‌های هیرکانی که نه تنها قدیمی‌ترین رویش گاه ایران بلکه کره زمین محسوب می‌شود خسارت هنگفتی در جهت تخریب کاربری ایجاد خواهد شد.

مدیر دفتر مشارکت و آموزش‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این سد بر خلاف موازین و قوانین محیط زیست ساخته شده که تنها دلیل اجرای آن مقاومت شدید  مردم، مسئولین و نمایندگان استان گیلان است.

درویش با بیان این که اکو سیستم موجود در جنگل‌های هیرکانی بر اثر هم زیستی چند میلیون ساله به وجود آمده افزود: هر چند برخی تمایل به کاشت درخت در پی احداث سد و تخریب درختان قطع شده در این منطقه دارند باید بدانند که کاشت چند اصله درخت هرگز جایگزین فوائد حاصل از اکو سیستمی نخواهد شد که بر اثر سالیان دراز به وجود آمده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سد سازی ، آموزش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار