مستند «ماما نزیهه» با موضوع زندگی زنی عراقی در زمان صدام، در شب تاسوعا در قالب برنامه «دریچه» از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، برنامه «دریچه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی زهرا کشاورزی این هفته مستند «ماما نزیهه» را برای پخش در نظر گرفته است. 

این مستند به تهیه‌کنندگی وحید چاووش و کارگردانی امین قدمی، به واگویه رنج‌های زنی عراقی در دوران حکومت صدام و تصویر شور و شعور شیعیان عراقی در ایام عزاداری سالار شهیدان(ع) می‌پردازد.

این مستند روایتگر داستان زنی عراقی است که در زمان صدام فشارهای روحی و روانی بسیاری را متحمل شده است و در این برنامه به روایت خاطرات و شرح درد و رنجی که صدام به او و مردم این سرزمین وارد کرده، پرداخته می‌شود.

قطع آیین‌های مردم عراق در دوران صدام

در انتهای «ماما نزیهه»، نگاهی به اربعین در عراق و آیین‌هایی که نسل در نسل بین مردم این سرزمین رایج بوده و به واسطه حکومت جاعل صدام برای مدت زمانی منقطع شده بود، پرداخته می‌شود.

در بخشی از این مستند خواهیم دید: ماما نَزیهه دیگی بار گذاشته و خانواده‌ای را که به واسطه صدام پراکنده شده بودند دور هم جمع کرده و همه در كنار یكدیگر مشغول خدمت به امام حسین(ع) و شیفتگان حسینی هستند.

«ماما نزیهه» در قالب برنامه «دریچه» با اجرای آسا اسفندریاری پنجشنبه 30 مهر ساعت 23 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

تکرار این مستند جمعه اول آبان ساعت 8 صبح خواهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار