آثار کاوه کاووسی در گالری «آناهیتا» زمان را در می‌نوردد و به عمق نگاه مخاطب رسوخ می‌کند.

شاهین محمدی زرغان که جمع‌آوری آثار نمایشگاه «دژاوو» را بر عهده داشته، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آثار کاوه کاووسی در نمایشگاه «دژاوو» به نمایش در آمده است که تعداد آن‌ها 10 تا بوده و در ابعاد بزرگ کار شده است.

وی افزود: تکنیک کار‌ها ترکیب روی بوم از جمله رنگ روغن، اکریلیک و بافت‌های خاص بوده که در سبک رئال اجرا شده است.

محمدی زرغان خاطرنشان کرد: روند کار‌های کاوه کاووسی موضوعی بود که در گزینش آثار این نمایشگاه به آن توجه ویژه داشتم و برای نمایش آن چند کار از تابلو‌های نمایشگاه‌های قبلی و یک اثر از ادامه راه هنری این هنرمند را به نمایشگاه آوردم.

وی با اشاره به اینکه تم اصلی کار‌ها اجتماعی است، ادامه داد: تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌هایی که در گالری‌های شهر برگزار می‌شود این است که نه‌تنها مخاطبان خاص بلکه عام و افرادی که سر‌رشته‌ای از هنر ندارند هم با آثار ارتباط می‌گیرند.

وی تصریح کرد: نیاز امروز ما این است که به هنر متعهد داشته باشیم، یعنی هنری که افراد را به اندیشه وادارد و پله اندیشه باشد تا هر کسی به فراخور خود با آن ارتباط گیرد و به واسطه اثری که یک کار هنری روی او می‌گذارد، در مسیر هدایت قرار گیرد.

محمدی زرغان در بخش‌هایی از شرح نمایشگاه چنین می‌گوید: در تجربه آثار کاوه کاووسی در چنگال مدار اکنون - گذشته می‌افتیم. مداری که هر تلاشی را برای تمییز آن چه کنونی و بالفعل است، از آن چه گذشته و مجازی است ناکام می‌گذارد. گذشته با سپری‌شدن اکنون زاده نمی‌شود و نمی‌گذرد، بلکه سایه اکنون است. زمان مدام شکاف می‌خورد به اکنون و گذشته، گذشته‌ای که خود را در فوران زمان حفظ می‌کند.

لازم به ذکر است که «دژاوو» تا 24 آبان در گالری آناهیتا میزبان هنردوستان است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار