مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: راه اندازی رادیو نمایشگاه ابتکاری خلاقانه و نو برای ترویج فرهنگ کتابخوانی جهت رشد بالندگی جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان سیدسعیدسرابی از مشهد، گفت: در هفدمین نمایشگاه کتاب مشهد مقدس برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم که با همت اعضای رادیو نمایشگاه به ارائه برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار در حوزه کتابخوانی برای کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

سرابی با اشاره به شیوه‌های جدید مطالعه در دنیای تکنولوژی امروز، تصریح کرد: برای حفظ رسالت فرهنگ کتابخوانی باید از امکانات مدرن و تلفیق آن با شیوه‌های سنتی بهره گرفت تا علاقه به مطالعه در بین آحاد مردم تقویت و ماندگار شود.

وی برنامه‌های رادیو نمایشگاه را تشریح نمود و افزود: با طراحی غرفه‌های ویژه در هشت ضلع نمایشگاه بین المللی مشهد مواردی نظیر صدای کتاب، معرفی کتاب، هم صدا با یارمهربان و ساعتی با مسوولان در فضای نمایشگاه هر شب برگزار می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این برنامه هر روز ساعت 15 و 30 دقیقه پخش و تا ساعت 22 ادامه دارد و همچنین در فواصل مختلف روز ارتباط زنده تلفنی با اهالی قلم همچون گفت‌و‌گو با مولفان، ناشران، مترجمان، نقد و بررسی کتاب‌ها برقرار و گزارش‌های متنوعی با محوریت کتاب پخش می‌کند.

سرابی افزود: با اختصاص فضایی به رادیو نمایشگاه ،تلاش می‌کنیم تا ضمن معرفی کتاب‌های ارزشمند از نویسندگان جوان، به گفتگو با ناشران خارجی از جمله ترک زبان و عرب زبان را به عنوان میهمان در ایام نمایشگاه کتاب داشته باشیم.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.