به دنبال تهدید بمب گذاری در ایالت کبک کانادا حدود 40 مدرسه و کالج تعطیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پییر مورو» وزیر امنیت عمومی ایالت کبک کانادا اعلام کرد حدود چهل مدرسه و کالج روز سه شنبه به دنبال هشدار بمب گذاری در این ایالت به طور موقت تخلیه شد.

این منبع اعلام کرد در بازرسی های پلیس بمبی پیدا نشد و اکثر این مراکز آموزشی در ساعات پایانی صبح روز سه شنبه فعالیت خود را از سر گرفتند هر چند که بعضی از آموزشگاه ها تصمیم گرفتند فعالیت امروز خود را به حال تعلیق درآورند.

مورو افزود مسئولیت این تهدیدها را یک جمعیت ناشناس به عهده گرفت و تاکید کرد « در مخالفت با رفتار برخی از معلمان یا مطالبی که در مدارس آموزش داده می شود»، به این کار مبادرت کرده است.

مورو در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد این تهدیدها در نامه ای الکترونیکی خطاب به این مدارس و کالج ها اعلام شده بود. پلیس امنیتی ایالت کبک سحرگاه سه شنبه از این نامه مطلع گردید.

مدارس اونتاریو نیز اگر از چند روز پیش فعالیت های خود را متوقف نکرده بودند، احتمالا همین نامه الکترونیکی را دریافت می کردند. توقف فعالیت های این مدارس در چهارچوب مذاکرات مجدد درباره قراردادهای کار معلمان در شرایط انقباض بودجه ای سازماندهی شده بود.

مورو خاطر نشان کرد هیچ نشانه ای وجود ندارد که این تهدیدها واقعی بوده باشد اما پلیس امنیتی ایالت کبک آنها را جدی گرفت و با همکاری پلیس فدرال تحقیقاتی در این خصوص انجام داد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار