مراسم بزرگداشت روز درنا با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان و فعالان زیست محیطی استان مرکزی در تالاب کویری میقان اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : این مراسم با هدف اطلاع رسانی وآشتی مردم ، افکار عمومی و بهره برداران محیط زیست با پرندگان برگزارشد.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به شروع مهاجرت درناها و سایر پرندگان به زیستگاه های  اراک افزود : به همین خاطر با نامگذاری روز استانی درنا فرصتی مهیا شده تا مردم با حضور در تالاب ها بر ارزش پرندگان و اهمیت آن ها در چرخه زیستی تاکید کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون حیات تالاب میقان با آسیب ها و تهدیدهایی روبه رو شده و سالانه بر این آسیب ها افزوده می شود که نیاز است با کمک  مردم و با مدیریت صحیح و به کارگیری قوانین و مقررات بازدارنده از این آسیب ها جلوگیری شده و امنیت به این زیستگاه برگردانده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: حفظ این تالاب به عنوان استراحتگاه میان راهی پرندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و دخالت های انسانی و برداشت های معدنی از این تالاب می تواند حیات پرندگان را به خطر اندازد.

تالاب میقان اراک زیستگاه 140 گونه پرنده است و سالانه 90 گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می شوند.

کنگر، خودکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنچه، هواصیل، اردک سبز از جمله پرندگان مهاجر استان مرکزی هستند.

تالاب کویری میقان اراک در 15 کیلومتری شمال شرق اراک با سطح آبگیری 12 هکتار یکی از زیستگاه های مهم پرندگان کشور است و دریاچه فصلی آن علاوه بر نقش محوری در حوزه تنوع زیستی، تاثیر مستقیمی بر مهار کانون های تولید شن و نمک و آلایندگی هوای اراک دارد .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام /گ
برچسب ها: اراک ، زیست محیطی ، درنا ، تلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.