یک سوم تجهیزات پزشکی مصرفی تولید داخل است

علاوه بر افزایش صد در صدی صادرات تجهیزات پزشکی در سال 93، یک سوم تجهیزات پزشکی مصرفی، تولید داخل است.

صفوی رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که آیا تجهیزات پزشکی پس از تحریم‌ها کاهش قیمت داشته است، بیان کرد: علی رغم اینکه مصرف ملزومات پزشکی افزایش داشته است، شاهد کاهش 13 درصد ارز‌بری در این حوزه بوده‌ایم. 

وی افزود: یک سوم تجهیزات و ملزومات مصرفی کشور از طریق تولیدات داخل تامین می‌شود همچنین از بازار یک میلیارد و دویست میلیون دلاری تجهیزات پزشکی، حدود 400 میلیون دلار مربوط به حوزه‌ی تولیدات داخلی است‌.

صفوی عنوان کرد: در برخی حوزه‌های تخصصی مانند پیچ و پلاک ارتوپدی نیاز کشور برای مراکز درمانی از طریق تولیدات داخل بر‌طرف می‌شود.

وی ادامه داد: در وزارت بهداشت برای توسعه حمایت‌ها مشوق‌هایی برای تولید کنندگان و عرصه کنندگان ملزومات ایران در نظر گرفته شده است. به طور مثال متخصصین که از برخی ملزومات ایرانی استفاده می‌کنند، کارانه بیشتری دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با توجه به شرایط سیاسی حاکم در دنیا و برداشته شدن تحریم‌ها، با کمک بخش خصوصی برای رونق این حوزه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است. در سال 92 میزان صادرات حدود 15 میلیون دلار و در سال 93 حدود 30 میلیون دلار بوده است.بدین ترتیب در حوزه صادرات شاهد افزایش صد‌درصدی بوده‌ایم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار