مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت:در زمینه شناخت کانون‌های ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه نیز برنامه‌ریزی شده و برای مالچ پاشی هزار هکتار برنامه‌ریزی داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ قاسمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های سند تدبیر و توسعه محیط زیست اظهار داشت: 4 هسته کلیدی در این زمینه در نظر گرفته شده که دریاچه ارومیه و احیای آن یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است و در دو برنامه دیگر نیز 20 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه شناخت کانون‌های ریزگردهای نمکی نیز برنامه‌ریزی شده و برای ماش‌پاشی هزار هکتار برنامه‌ریزی داریم و البته برای تامین آب حیات وحش نیز در آبگیری جزیره اسلامی برنامه‌هایی داریم.

قاسمی با یادآوری تاثیر میانگذر دریاچه ارومیه بر خشک شدن این دریاچه گفت: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و گزارش اولیه‌ای نیز تهیه و در حضور خانم ابتکار نیز این گزارش قرائت شده است.

وی افزود: در زمینه احیای دریاچه ارومیه آب منطقه‌ای و جهادکشاورزی برنامه‌های اجرایی داشته‌اند که بر اساس هسته کلیدی احیای این دریاچه بوده است.

قاسمی از خرید یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تبریز خبر داد و گفت: در کاهش آلودگی هوای تبریز از 72 روز در سال 92 کاهش 50 درصدی را در سال 93 داشته‌ایم.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی بر فرهنگ‌سازی تاکید کرد و گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی از معلمان آغاز کرده‌ایم و پیشرفت خوبی را نیز در این زمینه داشته‌ایم و ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تبریز را از 6 ایستگاه به 12 ایستگاه می‌رسانیم.

وی در ادامه سخنان خود توسعه فضای سبز را موجب کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: در کاهش آلودگی هوای تبریز 20 درصد موفقیت را داشته‌ایم و شهرداری در این زمینه همکاری داشته است.

وی بیان کرد: بر طبق سند تدبیر و توسعه استان 2 هزار دستگاه مینی‌بوس و 400 دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده که در این زمینه 15 درصد رشد داشته‌ایم.

قاسمی گفت: ارتقای آگاهی بخشی به مردم با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، روش‌های اطفای حریق به مردم و بخش‌های مردمی نیز در سند تدبیر توسعه پیش‌بینی شده که 50 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

وی گفت: تخصیص به موقع اعتبارات برای احیای دریاچه ارومیه و برنامه‌های سند تدبیر و توسعه استان ضروری است و در این زمینه تاخیرهایی صورت می‌گیرد.

قاسمی بیان کرد: بر اساس مصوبه سندهای تدبیر و توسعه تا شعاع 50 کیلومتری باید مدیریت پسماند توسط آن شهرستان صورت گیرد.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.