32 فيلم‌ساز فيلم كوتاه طی يک داوری آكادميک جايزه بزرگ توليد را به 3 فيلم‌ساز راه‌يافته به بخش مسابقه جشنواره فيلم كوتاه تهران اهدا می‌كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ طی جلسه‌ای كه امروز 17 آبان با حضور فرید فرخنده كیش رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی و دومین جشنوراه بین‌المللی فیلم كوتاه تهران، طیبه فلكیان مدیر اجرایی جشنواره، محمد آفریده از اعضای هیات داوری بخش ملی جشنواره و آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن برگزار شد، 32 نفر از فیلم‌سازان فیلم كوتاه به‌عنوان داوران بخش جنبی جشنواره موارد مختلف این داوری را موردبحث و بررسی قراردادند.
 
فرید فرخنده كیش در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت داوری به شكل آكادمیک و توسط فیلم‌سازان فیلم كوتاه گفت: باید تمام تلاش لازم را انجام دهیم تا این داوری به شكلی اصولی انجام پذیرد. داوری به شكل تلفیقی و با برگزاری جلسات مداوم بین اعضا یكی از راهكارهای برگزاری این داوری خواهد بود كه برای نخستین بار در قالب برگزاری جشنواره فیلم كوتاه اجرا می‌شود.

وی با عنوان این مسئله كه سینمای كوتاه حیات سینمای هر كشور را تضمین می‌كند، افزود: توجه به اصل استعدادیابی از بین فیلم‌سازان جوان اتفاقی است كه می‌تواند ارزش چنین اقدامی را چندین برابر بكند. انجمن سینمای جوانان ایران نیز تضمین لازم برای طی روند صحیح جایزه‌های اعطاشده را خواهد كرد. بر این اساس نیز داوران حاضر در این بخش به انتخاب خود گروهی متشكل از 3 تا 5 نفر را معرفی خواهند كرد تا در تمامی مراحل تصویب طرح‌ها و تولید فیلم‌ها توسط فیلم‌سازان منتخب مشاوره‌های لازم را در اختیار واحد تولید انجمن قرار دهند.
 
محمد آفریده در ادامه این جلسه گفت: سینمای هر كشوری وقتی از تب‌وتاب می‌افتد، این سینمای كوتاه است كه می‌تواند یكه‌تازی كند. سینمای كنونی ایران نیز در شرایط كنون نیازمند چهره‌های جوان و خلاقی است كه نگاه مستقل و نوی خود را به بدنه سینمای كشور تزریق كنند.
 
وی افزود: انجمن سینمای جوانان ایران با توجه به تغییرات به وجود آمده در سینمای امروز یكی از اصلی‌ترین سیاست‌گذاری‌های انجمن را تلاش برای پوست‌اندازی و نوسازی در روند تولید فیلم‌ها و همراه شدن با فضا و زمینه‌های امروز قرارداده است.
 
فیلم‌سازان حاضر در جلسه نیز با استقبال از این اقدام انجمن در برگزاری جشنواره ابراز امیدواری كردند كه چنین حركت‌هایی با حضور فرد باسابقه‌ای چون فرید فرخنده كیش تداوم و پویایی لازم را داشته باشد.

همچنین فیلم‌سازان حاضر در جلسه نگرانی‌های خود را در خصوص پشتوانه اجرایی برای سه جایزه اهداشده، نحوه اجرای مراحل تولید این فیلم‌ها و كیفیت داوری صورت گرفته و شكل اجرایی داوری اعلام كردند كه تمامی موارد از سوی دبیر جشنواره و مدیر اجرایی مورد تضمین قرار گرفت.
 
در پایان جلسه نیز طیبه فلكیان با تشریح كلیات این داوری گفت: 32 نفری كه در این جلسه حضور دارند در روزهای برگزاری جشنواره فیلم‌های كوتاه راه‌یافته به بخش مسابقه داستانی و تجربی جشنواره را همراه با مخاطبین جشنواره خواهند دید و درنهایت 3 فیلم‌ساز را به‌عنوان برگزیدگان خود برای دریافت 3 جایزه بزرگ تولید فیلم كوتاه داستانی یا تجربی اعلام خواهند كرد. اعضای این گروه داوری می‌توانند با حضور در مراحل اجرایی جشنواره چون جلسات نقد و بررسی، جلسه با فیلم‌سازان و همچنین جلسات مشورتی و جمع‌بندی موارد موردنیاز برای طی روند صحیح این داوری را انجام دهند.

اسامی 32 فیلم‌ساز به‌عنوان داوران بخش جنی جایزه بزرگ تولید جشنواره عبارتند از: مهدی طرفی، مهدی فرد قادری، شهرام میراب اقدم، ناهید حسن‌زاده، جلال وفایی، نوید سجادی حسینی، عماد خدابخش، هومن ربیعی، شهره رعایتی، محمد كارت، جواد بزرگمهر، حسین نمازی، محمدصادق جعفری، بهاره للهی، الهام آقا لری، اعظم نجفیان، امین بیگی، روح اله مولوی، محمدرضا نجفی، هوشنگ میرزایی، مهدی بوستانی، محمد جعفری، سامان سلطان فر، محسن سخا، آذر محرابی، مصطفی امامی، امیرعلی اعلایی، ابوالفضل كریمی اصل، امید عبداللهی، حسین مشک‌آبادیان، سید رضا رضوی، مهدی اسدی.

گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران از تاریخ 20 تا 26 آبان در پردیس سینمایی  چارسو برگزار خواهد شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار