رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری با برشمردن فیلم کوتاه به عنوان رسانه‌ای تاثیرگذار بر اهمیت آن در دنیای امروز تاکید کرد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران در متن این پیام آمده است:
 
 جشنواره بین‌المللی تهران یک رخداد کمیاب و کیمیاوار است با گستره‌ای فراتر از مرزها و جغرافیای خیال ... و جوانانی که در مدرسه سینمای ایران خود اولین آموزگاران ابتکار و آفرینش و جرات‌اند و حتی مرزبانان سینمایی که خود مولود آن سینما و آن نسل‌اند ...
 
خداوند به همه شما دست‌اندرکاران این جشنواره خوب پاداش نیک دهد.
 
همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس / که دراز است ره مقصد و من نو سفرم
 
این نسیم سحری بندگی من برسان /  که فراموش مکن وقت دعای سحرم
 
در جهان امروز که سرعت در انتقال اطلاعات و پیام‌ها اهمیت فراوان پیدا کرده است، «فیلم کوتاه» به‌عنوان رسانه‌ای تأثیرگذار بر عرصه‌های مختلف شناخته می‌شود. در این فرایند فیلم‌سازان و به‌خصوص سینماگران عرصه فیلم کوتاه نقشی پراهمیت پیدا کرده‌اند، چراکه هنرمندان این حوزه با خلق آثار داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی تأثیر شگرفی بر پیرامون خود و لایه‌های مختلف جامعه می‌گذارند.
 
اگر تا دیروز فیلم کوتاه نهال جوانی به شمار می‌آمد، حالا دیگر به درخت تنومند و استواری بدل شده که سایه آن را می‌توان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... شناسایی کرد. خوشبختانه جوانان بیشترین گستره تولید و عرضه فیلم کوتاه را در سینمای شریف ایران بر عهده دارند و با اتکا به دانش، تجربه و انرژی همین قشر می‌توان امیدوار بود آینده سینمای ایران چشم‌انداز بلند و افق روشن‌تری در بر خواهد داشت.
 
«جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» امسال سی و دومین دوره برگزاری خود را تجربه می‌کند، این اتفاق با سومین سال فعالیت دولت تدبیر و امید هم‌زمان شده و امیدوارم در فضای جدید شاهد تقویت و شکوفایی سینمای ایران و به‌ویژه سینمای فیلم کوتاه باشیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار