مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: پروژه احداث خط قطار شهری مشهد-گلبهار جزو پروژه های اولویت دار دولت قرار گرفته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حمید بنایی افزود: این پروژه پیش از این جزو پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی بود که با نامه وزیر به دولت، جزو پروژه های اولویت دار دولت قرار گرفت.

وی درباره آخرین وضع اجرای پروژه احداث راه  قطار شهری مشهد-گلبهار گفت: کار زیرسازی و ساخت بناهای فنی در قطعه های اول و دوم که 8.5 و 10 کیلومتر طول دارد، در حال انجام است و در مجموع هر دو قطعه بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: از مجموع 40 کیلومتر مسیر این خط ، کار تملک اراضی بیش از 30 کیلومتر آن انجام شده است.

حمید بنایی با اشاره به سرانجام نرسیدن فاینانس 300 میلیون یورویی این پروژه، گفت: در صورت تامین نشدن فاینانس، در نظر داریم در آینده حداقل کار زیرسازی و احداث بناهای فنی را در 15 کیلومتر دیگر از این مسیر با انتخاب پیمانکار سوم آغاز کنیم.

وی درباره قول نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر تخصیص 100 درصدی 15 میلیارد تومان بودجه دارای ردیف این پروژه طی امسال، گفت: پس از قول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پنجم شهریورماه امسال، دستور تخصیص 45 تا 50 درصد این رقم داده شده که تاکنون حدود دو میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با اشاره به بدهی حدود هشت میلیارد تومانی شرکت عمران شهر جدید گلبهار بابت تملک و مطالبات پیمانکاران این پروژه، گفت: قول داده اند که طی یکی دو ماه آینده، حدود هفت میلیارد تومان دیگر از این 15 میلیارد تومان تخصیص یابد.

بنایی افزود: برنده مناقصه پروژه احداث  قطار شهری مشهد-گلبهار یک کنسرسیوم ایرانی خارجی متشکل از شرکت «سپاسد» و شرکت چینی «نورینکو» است و برای تامین فاینانس 300 میلیون یورویی آن تاکنون پیگیری های زیادی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: منتظر دستور معاون اول رئیس جمهور و دولت برای تامین فاینانس پروژه احداث قطار شهری مشهد-گلبهار هستیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.