مدیر منابع آب شهرستان ریگان گفت: با پرشدن 61حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز با مجموع 200لیتر بر ثانیه حدود دومیلیون وهفتصد هزار متر مربع آب هر سال در این شهرستان صرفه جویی می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،بهنام باشتمن افزود: با پیگیریهای امور منابع اب وبا توجه به کاهش نزولات جوی وپایین رفتن سطح ابهای زیر زمینی ودر راستای اجرای پروژه احیا تعادل بخشی این مقدار چاه غیر مجاز در ریگان پرشدند .

وی گفت: با این اقدام که کشاورزان همکاری خوبی با منابع اب شهرستان داشتند در زمینه صرفه جویی در مصرف اب واستفاده بیش از حد از سفره های اب زیر زمینی جلوگیری شد .

مدیر منابع اب شهرستان ریگان خاطر نشان کرد :یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان کویری در زمینه حفظ منابع اب نصب کنتور هوشمند چاههای کشاورزی ریگان می باشد.

باشتمن گفت: از آغاز اجرای این طرح در شهرستان تا کنون برروی 11موتور پمپ کشاورزی کنتور هوشمند نصب شده است که تا پایان سال برروی بیش از300حلقه چاه کشاورزی کنتور هوشمند نصب خواهد شد .

وی از کشاورزان خواست با مراجعه به منابع آب در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند تا قدمهای مثبتی در زمینه حفظ منابع اب شهرستان بر داریم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: صرفه جویی ، آب ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.