رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت پرسنل دانشکده‌های علوم پزشکی ضعیف است و این پرسنل از امنیت کاری و بیمه مناسب برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای انقلاب اسلامی در اولین کنگره گردهمایی هیئت امنای دانشکده‌های علوم پزشکی کشور عنوان کرد: وضعیت دانشگاه های کشور نسبت به سال گذشته مناسب بوده و فعالیت‌های مثمر ثمری داشته است اما با جایگاه‌های ایده‌آل جهانی فاصله زیادی دارد.

وی افزود: وضعیت و شرایط دانشگاه‌های امروز نسبت به سالهای پیش متفاوت است و وضعیت هیئت امنا در دانشکده‌ها آنچنان که دکتر امین‌لو مشاور وزیر در امور هیئت امنا به آن اشاره داشتند خطیر و وسیع نیست و محدودیت‌هایی به همراه دارد و پیشنهادات جدیدی که دولت و مجلس شورای اسلامی داده است محدودیت‌های بیشتری را در این زمینه ایجاد کرد.

وی در خصوص وضعیت دانشکده‌های علوم پزشکی عنوان کرد: پرسنل دانشکده‌های علوم پزشکی وضعیت مناسبی ندارند.به طور مثال پرستاران در این مکان‌ها از امنیت کاری و بیمه مناسب برخوردار نیستند و من تاکید می‌کنم هزینه و بعد مالی تاثیر بسزایی در عملکرد مستقل دانشکده‌ها دارد و جبران هزینه‌های مصرفی در این دانشکده‌ها دشوار است و متاسفانه بسیاری از طرح‌های مطرح شده در دانشکده‌های علوم پزشکی اجرا نشده است و در پی آن هزینه‌ها و شرایط درمان بیماری‌ها دشوار تر شده است و همچنین سیستم اداری بیمه‌ها در کشور با مشکل مواجه شده است.و همه این مسائل موجب ایجاد مشکلاتی در تحقق طرح سلامت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید بود و ما امیدواریم با تحقق این طرح وضعیت پرداخت هزینه‌های درمانی و وضعیت بیمه بیماران بهبود یابد.

وی افزود: مصوبات و خواسته های هیئت امنا آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت و با وجود مشکلات متعددی که در دانشگاه‌ها با آن درگیر هستیم به بررسی و نظارت‌های جدی‌تری در هیئت امنا در دانشکده‌ها نیاز داریم. و ما امیدواریم که همه اعضای این هیئت دلسوزانه در جلسات بررسی شرکت کنند تا بتوانیم عملکرد ایده‌آل و مناسبی داشته باشیم.

در پایان دکتر شهریاری عنوان کرد: خوشبختانه عملکرد جناب دکتر هاشمی به عنوان وزیر بهداشت و درمان در روند استخدام و تأمین بیمه پرسنل دانشکده علوم پزشکی به ویژه پرستاران مناسب بوده و پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار