وزیر بهداشت از اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت و ارائه لایحه سلامت روان در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر هاشمی وزیر بهداشت در بازدید از  بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعاتی در خصوص توانمند سازی مردم در حوزه سلامت گفت: باید در حوزه سلامت مردم توانمندی‌هایی صورت گیرد و به آنها درباره رعایت بهداشت فردی آگاهی دهیم‌. همچنین در حوزه‌ بیماری‌های غیر واگیر وقتی اجازه بدهیم در مواد غذایی افزودنی‌های شیرین کننده غیر مجاز به کار رود و تبلیغات هم درباره این محصولات انجام شود بدون هیچگونه نظارتی انجام شود این نگاه ، نگاه از پایین به بالاست که اشتباه است‌. 

وی افزود: امیدواریم رسانه‌ها در محقق شدن سیاست‌های مقام معظم رهبری ما را همراهی کنند. طرح‌هایی در خوزستان در حوزه سلامت انجام شده است. 

وی در ادامه گفت: از دولت و مجلس به خاطر اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت متشکریم.
 
وزیر بهداشت در خصوص جداسازی بیمه از بهداشت گفت:جدایی آموزش از بهداشت با وجود آسیب‌های موجود برای مردم پیامد خوبی را داشت ولی جداسازی بیمه از بهداشت موجب مشکلات پیش آمده گردیده است. 

وی در خصوص راههای کاهش بار بیماری عنوان کرد: باید از تولید مواد غذایی که بار بیماری برای مردم به همراه دارد جلوگیری به عمل آید. 

هاشمی در خصوص مطرح شدن لایحه سلامت روان در مجلس گفت: سلامت روان در قالب لایحه تهیه شده است که امیدواریم در مجلس آینده مطرح و مورد تایید قرار گیرد. 

وی در خصوص ضمانت اجرایی طرح تحول سلامت گفت: ضمانت اجرایی طرح تحول سلامت قانون و تبعیت از آن است که متاسفانه قانون گریزی‌های زیادی وجود دارد. ما از مردم بابت صبوری‌شان متشکریم. رضایتمندی مردم از طرح تحول سلامت نشان‌دهنده موفقیت ما در این طرح است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.