اکنون دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بعد از سابقه‌ی 50 ساله‌ی خود 3 سالی است که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اثر گسترش شگرف صنعت و تکنولوژی، وجود نیروی انسانی متخصص یک نیاز اساسی در مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی به شمار می‌آید و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان عامل مهم تربیت این نیروها مورد توجه قرار گرفته است.

در همین راستا شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: اکنون که دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بعد از سابقه‌ی 50 ساله‌ی خود 3 سالی است که زیر نظر آموزش و پرورش نیست و سر از دانشگاه‌های علمی کاربردی، آزاد و غیرانتفاعی بیرون آورده اکنون با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

وی افزود: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای که دارای 172 مرکز، 180 هزار دانشجو، 95 رشته‌ی کاردانی، بیش از 50 رشته‌ی کارشناسی و 7 رشته‌ی کارشناسی ناپیوسته است نمی‌تواند با وجود بودجه‌های ناکافی جوابگوی نیاز دانشجویان باشد.

وی در پایان گفت: از جمله برنامه‌های ما برای پیشرفت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط با کشورهای دیگر مثل آلمان، ژاپن و عراق و همچنین راه‌اندازی رشته‌های جدید است.

همچنین نغمه فعال معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز اظهار داشت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید شغل محور باشند و تلاش شود تا دانشجویان رشته‌های فنی و حرفه ژ‌ای بازار کار مناسبی داشته باشند.

وی افزود: این دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند و بتوانند نیروهایی را تربیت کنند تا بازار کار، به آن‌ها نیاز اساسی داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.