در کوچه‌های تو در توی بافت‌های فرسوده پایتخت که قدم می‌زنیم باید مراقب باشیم تا به یکباره از پرتگاه‌های زیادی که در وسط کوچه‌ها وجود دارد به کوچه‌ پایینی پرت نشویم.

وجود پرتگاه در میان ساختمان‌‌های سربه فلک کشیدهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروزه بافت قدیمی شهرها به دلیل بافت سنتی، فرسودگی واحد‌های مسکونی، عدم سهولت دسترسی، ضعف زیر ساخت‌ها، مشکلات زیست محیطی و مسیر رکود عقب‌ماندگی را طی می‌کند که باید توجه داشت برای رفع مشکلات این‌گونه بافت‌ها، طرح‌هایی در قالب مرمت، بازسازی، نوسازی، احیا و بهسازی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبری در شهرهای مختلف تهیه و اجرا شده است.

عباداله‌ فتح‌اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: روشن ساختن اذهان، افطار عمومی و شهروندان در خصوص مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار سازمان نوسازی قرار دارد و معتقدیم برای احیای بافت‌های فرسوده در ابتدا باید شرایط اجتماعی این مناطق را احیا کنیم تا از این طریق مشارکت مردم به سمت فعالیت‌های ما جذب شود.

وی افزود: شهروندان و ساکنان یک محله از محل سکونت خود خاطرات گوناگون زیادی دارند که در جریان نوسازی شهر همواره این نکته مدنظر قرار می‌گیرد که چه میزان از خاطرات گذشته محلات باید حفظ شود و در طراحی‌های جدید شهری لحاظ شود.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: نوسازی تنها نو شدن خانه و سقف خانه نیست بلکه زیر ساخت‌ها و سرانه‌های 7 گانه خدماتی نیز نیاز به نوسازی دارد. ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده براساس نیاز طبیعی ساکنان شکل می‌گیرد و کمتر تحت تأثیر عوامل پیرامونی همچون رونق ساخت‌وساز و مواردی این چنینی قرار می‌گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار