مسوول واحد پویانمایی صدا و سیمای آذربایجان شرقی از نگارش و تولید 23 ساعت مجموعه پویانمایی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جمال پورفرج گفت: تا پایان سال جاری تولید 10 ساعت و نگارش 13 ساعت مجموعه پویانمایی در مرکز آذربایجان شرقی به اتمام خواهد رسید.

وی آموزش اصول شهروندی و تهیه برنامه‌هایی با موضوعات اجتماعی، خانوادگی، فرهنگی، معارف و دفاع مقدس را از اهداف واحد پویانمایی مرکز آذربایجان شرقی برشمرد وگفت: آگاهی بخشی، ایجاد نشاط و امید، دین‌مداری و اخلاق محتوای تولید پویانمایی این مرکز است.

مدیر واحد پویانمایی صدا و سیمای آذربایجان شرقی که با اشاره به مخاطبان برنامه‌های پویانمایی که بیشتر کودکان و نوجوان هستند افزود: با مهندسی فرهنگی و برنامه‌های آموزشی درقالب پویانمایی، می‌توان بسیاری از نابسامانی‌های فرهنگی و رفتاری در نسل‌های آینده را مهار کرد.

پورفرج به اهمیت کار پویانمایی و تاثیر آن بر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: از اول امسال تا کنون 47 طرح پویا نمایی به مرکزارسال شده و با حساسیت و پس از بررسی 5 طرح مصوب26 طرح مصوب مشروط و 13 طرح رد شده است.

وی در خصوص برنامه‌های نگارشی و تولیدی بخش پویانمایی گفت: مجموعه‌های عینک جادوئی2 در 13 قسمت 7 دقیقه‌ای، برکه سبز در 26 قسمت 11 دقیقه‌‌ای، سارای در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای، دی‌دو در 26 قسمت 7 دقیقه‌ای و پوتین‌های سردار با موضوع زندگی سردار شهید مهدی باکری در 13 قسمت 5 دقیقه‌ای در حال نگارش است که از میان آن‌ها مجموعه‌های عینک جادوئی2 و دی‌دو در مرحله اصلاحات بوده و نگارش سایر مجموعه‌ها نیز تا پایان دی‌ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

این تهیه‌کننده که ساخت چندین سریال و مستند را در کارنامه خود دارد در خصوص برنامه‌های تولیدی نیز گفت: مجموعه دوستان مثل ماه (آغاز یک زندگی) در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای تولید و به صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تحویل داده شده و مجموعه‌های چمچه‌خاتون در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای، شهردار کوچک در 13 قسمت 7 دقیقه‌ای، زارع و خرگوش سمج در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای، پری و پویا در 13 قسمت 5 دقیقه‌ای نیز تا پایان سال جاری در اختیار پخش قرار خواهد گرفت.

پورفرج با اشاره به تکنیک‌های به کار رفته در مجموعه‌ها، افزود : مجموعه‌های پوتین‌های سردار، چمچه خاتون، سارای، دوستان مثل ماه، زارع و خرگوش سمج و پری و پویا را تکنیک سه بعدی، عینک جادوئی2 و شهردار کوچک را تکنیک دو بعدی و مجموعه دی‌دو را تکنیک استاپ موشن خمیری عنوان کرد و گفت: هزینه تولید هر دقیقه از این مجموعه‌ها بین 600 تا 900 هزار تومان است و همه برنامه‌های تولیدی با برون سپاری و جذب سرمایه بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به نوپا بودن هنر پویانمایی درکشور افزود: واحد پویانمایی فعالیت خود را از سال 89 به صورت حرفه‌ای و انبوه‌سازی آغاز کرده و با حمایت‌های سید محسن لطیفی مدیر کل مرکز آذربایجان شرقی توانسته‌ایم هنرمندان و متخصصان را در این حوزه جذب کنیم.

وی گفت: با توجه به مشکلات مالی در سه سال اخیر، تولید پویانمایی به شدت کاهش یافته که این امر موجب شده تا شرکت‌های تولیدکننده پویانمایی در کشورهای همجوار با جذب نیروهای متخصص و آموزش دیده توسط صدا و سیما در سرمایه انسانی متخصص در این حوزه اختلال ایجاد کنند.

مدیر واحد پویانمایی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با ذکر این نکته که نیروی انسانی ماهر از سرمایه‌های اصلی کار پویانمایی است، حمایت جدی مسئولان از هنرمندان را خواستار شد.

جمال پورفرج متولد سال 1356 با مدرک کارشناسی ارشد در سال 89 به عنوان مسئول واحد برنامه‌های پویانمایی مرکز معرفی و در سال 94 در این پست ابقاء شد.
وی مدیر تولید مجموعه‌های انیمیشن به نام‌های سنجاب عزیز و دوستان مثل ماه در سال‌های90تا 94 بوده است.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.