یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عربستان حافظ حقوق بی بشر است.

 امین اسدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد حقوق بشر در کشور عربستان افزود: وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) اصلا نباید رویایی فکر کرد زیرا این وضعیت فاجعه آمیز است. اعمال وحشت بر انگیز نقض حقوق بشر در این کشورها و بویژه در عربستان ولی باز هم باعث نشده تا رژیم ملک سلمان در ریاض مجبور باشد که برای این اعمال نادرست خود به کسی پاسخگو باشد. عربستان سعودی همپیمان قابل اعتماد غرب می‌باشد و سالهالست که در پایتخت‌های کشورهای غربی نیز از سوی محافل سیاسی و دیپلماتیک بر این موضوع تاکید می‌شود و همزمان تصریح می‌گردد که شاید این رژیم دموکراتیک نباشد ولی امنیت و ثبات را در منطقه تضمین می‌کند

وی گفت: سیاست امنیتی رژیم ریاض هم هیچکس نباید رویایی فکر کند زیرا جدیدترین ماجراجوئی نظامی این رژیم در یمن به خوبی نشان می‌دهد که این اطمینان‌های چشم بسته به یک رژیم دیکتاتوری به کجا می‌تواند رهنمون شود. یک ائتلاف وهابی- صهیونیستی تحت رهبری عربستان سعودی ایجاد شده تا علیه گروهای مخالف رژیم سعودی، مبارزه نماید

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: رژيم عربستان سعودي تاكنون تقريبا به هيچ گونه از پيمان‌ها و معاهدات بين‌المللي اهميتي نداده است. رژيم عربستان سعودي عضو سازمان بين‌الملل است و اين عضويت او را ملزم به تعهد به پيمان‌هاي بين‌المللي كرده است من جمله اين پيمان‌ها مي‌توان به پيمان بين‌المللي حقوق بشر اشاره نمود، اما می شود بیان کرد که خود عربستان جزو ناقص ترین های حقوق بشر است.

اسدی بیان کرد: عربستان ، در زمره کشورهای عربی است که با دموکراسی بیگانه و خاندان آل سعود با مشت آهنین هر نوع صدای مخالف را در نطفه خاموش می کند فعالان سیاسی و حقوق بشری در عربستان برای رساندن پیام خود به گوش جهانیان از هر روشی از جمله استفاده شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. محدودیت سخت دسترسی به اینترنت و سرکوب سبب نشده است فعالان سیاسی عربستانی از حرکت در مسیر دموکراسی خواهی بازایستند و زندانی شدن و شکنجه را به سکوت ترجیح می دهند.

این فعال حقوق بشری گفت: آل سعود برای محدود کردن فعالیت فعالان سیاسی و تظاهرات در شرق عربستان ، به بهانه مبارزه با تروریسم ، شهروندان معترض را بازداشت و زندانی می‌کند. آل سعود از قوانین به اصطلاح ضد تروریسم ، برای آزار و محاکمه فعالان حقوق بشر به عنوان تروریست استفاده می کند.

وی افزود: مسئولان عربستانی در حالی درچارچوب اجرای قوانین ضد تروریسم، مخالفان دیکتایوری آل سعود را بازداشت و شکنجه می‌کنند که این کشور به طور آشکار از تروریست ها در سوریه ، عراق و یمن حمایت مالی می کند.عربستان به سبب حمایت از تروریست ها ، در جنایات آنان سهیم است و علاوه بر این کشور در کشور های سوریه ، عراق و یمن هم مرتکب نقض حقوق بشر میشود.

اسدی درپایان خاطر نشان کرد: علاوه بر این موارد نقض حقوق بشری ، عربستان در یمن هم حقوق مردم این کشور را نادیده میگیرد و درحملات هوایی ، قوانین بین المللی و حقوق بشری را نقض میکند. عربستان همزمان با هدف قرار دادن مناطق مسکونی یمن ، این کشور را محاصره دریایی و هوایی کرده است و از ارسال کمک های بشر دوستانه برای مردم جنگ زده یمن جلوگیری می کند.حال این سوال برای ما پیش می آید به کدام دلیل سازمان ملل این رژیم را با توجه به نقض حقوق بشر به عنوان رئیس دوره ای شورای حقوق بشر منصوب کرده است؟


انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، حقوق بشر ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار