رئیس سازمان غذا و دارو از هزینه 300 میلیون دلاری نظام سلامت برای بیماران دیابتی خبر داد.

دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری راهبری دیابت در خصوص اهداف برگزاری همایش راهبری دیابت در سالن همایش  صدا و سیما در خصوص وضعیت دسترسی بیماران به دارو به ویژه تزریق انسولین برای بیماران دیابتی گفت: سرعت رشد دیابت در ایران زیاد است و حدود 7 درصد از مردم که تقریبا برابر با 5 میلیون نفر می‌باشد در کشور به دیابت مبتلا هستند و نتایج آن به بار آمدن هزینه‌هایی پس از ورود دیابت به مراحل خطرناک‌تر است.

در ادامه مازیار دوستدار، قائم مقام مدیر عامل یک شرکت دارویی گفت: هدف ما این است که عرصه بادوام در بازار ایران داشته باشیم که وزارت بهداشت در این زمینه و همچنین برای صادرات علاقه نشان داده‌ در مورد زمان بندی‌ هم حدود 3 تا 5 سال برای ساختن این کارخانه زمان لازم است ما می‌خواهیم کیفیت این کارخانه در حد کارخانه دانمارک باشد.

دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص اینکه چرا ایران به عنوان میزبان همایش راهبری دیابت انتخاب شده‌، گفت:همانطور که می‌دانید این همایش در سال گذشته در کشور ترکیه برگزار شده بود ما به دلیل اینکه جمعیت دیابت در کشور زیاد شده است تصمیم گرفتیم که این همایش را با هماهنگی وزارت بهداشت در کشور برگزار کنیم. لذا با همکاری مجموعه وزارت بهداشت و پژوهشگاه غدد این همایش برگزار گردید. امیدواریم با برنامه‌هایی که در پیش خواهیم داشت شاهد کاهش میزان ابتلا به دیابت در کشور باشیم. 

لارس ریبین سورسن مدیر عامل برترین مدیر عامل برترین شرکت دارویی دنیا از نظر هاروارد در خصوص اهداف برگزاری همایش دیابت عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش‌ها افزایش آگاهی مردم برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر به ویژه دیابت است که به این منظور و برای فراهم کردن امکانات زیر بنایی از مسئولین مربوطه دعوت کرده‌ایم یکی از دلایل ما برای مداخله رسانه ها در این امر رساندن پیام به مردم است. 

وی افزود: اگر بتوانیم 70 درصد بیماران دیابتی را درمان کنیم می‌توان گفت: توانسته‌ایم به نتیجه قابل قبولی برسیم کل هزینه بیماران دیابتی در کشور 300 میلیون دلار است که رقم بالایی نیست و از صرف هزینه‌های بالاتر جلوگیری می‌شود 50 درصد داروها در کشور تولید داخل است و تنها بخش کمی از آن وارداتی است که ما تلاش داریم آن مقدار را نیز به صفر برسانیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.