مطالبات مهم ترین مشکل در اجرای طرح تحول سلامت است.

مهم ترین مشکل طرح تحول سلامتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رییس هیات مدیره نظام پرستاری آمل در جلسه بررسی مشکلات پرستاران این شهرستان در بیمارستان 17 شهریورآمل با بیان اینکه زحمات شبانه روزی پرستاران در برابر حقوق آنها بسیار ناچیز است گفت: طرح مبتنی بر عملکرد به دلیل شرایط ویژه و مشکلات عدیده موجب شد پرستاران مقابل یکدیگر قرار گرفته و حرمت ها شکسته شود.

مظلوم با تاکید بر اینکه با افزایش درآمد بیمارستانها باید طرح کارانه ها افزایش پیدا کند افزود: وزارت بهداشت برخلاف قانون ارتقای بهره وری طرح مبتنی برعملکرد حضور فردی که بیشترین حضور را داشته باشد بیشترین دریافتی را خواهد داشت اجرایی کرده است.

وی گفت: کم کردن یارانه ها و ثابت ماندنش برای کسانی که در دهکهای پایین تر هستند، بالا رفتن مبلغ انرژی، بالا رفتن مالیات بر در آمد، بالا رفتن تعرفه های پزشکی مردمی که بدون بیمه مراجعه می کنند و مواردی از این دست که بر پیکره زندگی روزمره مردم فشار می آورد هنوز نیازهای جامعه را مرتفع نساخته است.

6 هزار پرستار در مازندران وجود دارد که 6 ماه حقوق و مزایا دریافت نکردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به موفقیت آمیز طرح سلامت در جامعه گفت: در این طرح گامهای خوبی برداشته شده است اما در مطالبات پرسنلی در6 ماهه اول امسال به غیر از حقوق چیزی را دریافت نکردند و شرایط بسیار بحرانی است.

حمزه قاسمی افزود: است و شاید روی سلامت و درمان آسیب وارد کند.

وی با اشاره به اين که طرح تحول سلامت محور توسعه است گفت: دولت با اجرای طرح تحول سلامت علاوه بر کاهش هزينه ها خدمات مطلوبی در مراکز درمانی و بهداشتی به مردم ارائه می کند.

وی اشاره کرد: در گذشته نقدی دریافتی بیمارستان 30 تا 50 درصد بود ولی در این طرح دریافتی 3 درصد روستایی و 6 درصدی بیمه خدمات سلامت می باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /ت

برچسب ها: مطالبات ، مهمترین ، مشکل ، طرح ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.