نویسنده‌ کودک و نوجوان در میان اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان راور استان کرمان از مطالعه به عنوان یک لذت جاودان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ یوسف قوجق در نشست ادبی نقد رمان «لالو» با بیان این مطلب گفت: هر فرد کتاب‌خوانی دوست دارد نویسنده کتابی را که می‌خواند از نزدیک ببیند و درمقابل نیز ارتباط چهره به چهره با مخاطب آرزوی هر نویسنده و یک فرصت مغتنم برای اوست.

قوجق با اشاره به تجربه کار در کانون و این‌که خود را یک کانونی می‌داند، اضافه کرد: هر کتابی که می‌خوانیم ما را با دنیایی جدید آشنا می‌کند، چرا که بخشی از تجربه‌های یک فرد را از طریق داستان‌ به مخاطبش ارائه می‌کند.

وی با بیان این‌که به هر اندازه که بیشتر بخوانید به همان اندازه می‌توانید بنویسید خطاب به نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی خاطرنشان کرد: هر کتاب اگر با دقت خوانده شود، می‌تواند در حکم یک دوره‌ آموزش داستان‌نویسی باشد.

نویسنده رمان «لالو» با تاکید بر تمرین زیاد و نهراسیدن از نوشتن یادآور شد: نقش مربی در ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به نوشتن انکارناپذیر است؛ اما در کنار آن تلاش خودِ فرد یک اصل مهم و اساسی است.

قوجق کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به گنجینه‌ای از دُر و جواهر تشبیه کرد و گفت: اگر هریک از شما یکی از دوستان‌تان را با کانون آشنا کنید، بی‌شک قدم خیری در زندگی او برداشته‌اید و او را با یک گنج بزرگ آشنا کرده‌اید.

وی در ادامه پس از شنیدن اظهارنظرهای نوجوانان شرکت کننده در نشست ادبی درباره عنوان، محتوا، طرح جلد و اشاره به فرهنگ ترکمن در کتاب "لالو" افزود: نقدها و پرسش‌هایی که درباره این کتاب مطرح شد، نشان از این دارد که اعضای کانون در مطالعه، تیزبین و فهیم‌اند و این ظرفیت در کنار کمک مربیان می‌تواند تحول خوبی در نوشته‌های شما ایجاد کند.

وی درباره انتخاب عنوان کتاب‌هایش نیز گفت: هر نویسنده برای انتخاب عنوان کتابش ابتکار عمل به خرج می‌دهد تا در کنار جذابیت، متفاوت نیز باشد.

قوجق با بیان این‌که هر فرد از نگاه و منظر خود به موضوع و محتوای یک کتاب می‌نگرد، اذعان داشت: انتقال تفاوت دیدگاه‌ها به نویسنده می‌تواند در خلق اثر بعدی او بسیار مفید و کاربردی باشد.

وی شخصیت «لالو» را نزدیک به مخاطبان کتاب یاد کرد و اضافه کرد: بسیار خرسندم که یک همذات پنداری میان شخصیت اصلی داستان و مخاطب وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی که با نگاهی عمیق‌تر به محتوا و مضامین کتاب توجه شود، معانی پنهان زیادی برای گفتن دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.