هفته گدشته افزایش تعرفه واردات کاغذ با مخالفت فعالان عرصه چاپ و نشر کشور همراه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  زمزمه هایی که در هفته های پیش در خصوص افزایش تعرفه واردات کاغذ شنیده می شد، در این هفته رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و با مخالفت فعالان عرصه چاپ و نشر کشور همراه شد. از جمله آن ها مخالفت اتحادیه صحافان با این امر بود. شدیدترین مخالفت در قالب نامه ای اعتراضی از سوی 50 تشکل عرصه چاپ و نشر کشور خطاب به نهاد های دولتی و مجلس شورای اسلامی بود. این تشکل ها در این نامه اعتراض خود را به گوش مسئولین امر رساندند. اما شرکت تعاونی مطبوعات نیز در این میان عقب نماند و از همراهی خود با مخالفان افزایش تعرفه واردات کاغذ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سخن گفت.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال که با حضور « سلمان رشدی » در این نمایشگاه همراه شده بود، در هفته گذشته به کار خود پایان می دهد. حضور نویسنده کتاب « آیات شیطانی » با اعتراض های شدیدی از سوی ایران همراه بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور نیافتن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داده بود. در ابتدای امر حضور برخی ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رسانه های غربی را به این گمان افکند که شکافی میان بخش دولتی و خصوصی صنعت چاپ ایران وجود دارد. اما مخالفت این ناشران با حضور سلمان رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رسانه های غربی را غافلگیر کرد و سبب بازتاب رسانه ای گسترده ای در رسانه های غربی شد.
 
از نمایشگاه کتاب فرانکفورت و غوغای افزایش تعرفه کاغذ بگذریم، به شب شعرهایی می رسیم که جذابیت خود را برای طرفدارانش دارد. تمام شب شعرها به دلیل تقارن با ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع ) رنگ دیگری به خود گرفتند. سه شنبه شعرهای فرهنگسرای نیاوران نیز به این خیل عظیم پیوست و این فرهنگسرا نیز شب شعر عاشورایی در سه شنبه شعرهایش برگزار می کند.
 
اندک اندک صدای پای جشنواره های ادبی بزرگ در نیمه دوم سال جاری به گوش می رسد. هفته گذشته جایزه ادبی جلال آل احمد برای شرکت در این جایزه ادبی فراخوان داد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار