نباید تصور کنیم که ائمه اطهار در خلأ زندگی می کردند. ایشان در تقابل با دشمنان شان به راه خود ادامه داده اند و اساسا حق در تقابل با باطل معنا و مفهوم پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان و مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت؛ سید علی شجاعی با اشاره به شباهت قلمش با پدرش، عنوان کرد: ادبیات سید مهدی شجاعی ایده‌آل گرا و آرمان گرایانه است و در فضایی اثباتی به ترسیم سپیدی ها می پردازد. نمونه این ادبیات را می‌توان در مجموعه داستان‌های «سانتاماریا» و سایر آثار ایشان مشاهده کرد.

وی درباره اینکه آیا از مقایسه آثارش با سید مهدی  شجاعی ناراحت می‌شود یا خیر، بیان کرد: نوشته های من بر خلاف ایشان  نگاه تلخ تری به موضوعات مذهبی مشترک میان ما دارد. اما نسل سید مهدی شجاعی نسلی صبورتر و بامدارا بودند، اما این خویشتنداری در نسل من کمتر به چشم می خورد.

نویسنده «به بلندای آن ردا» در مورد ویژگی‌های این رمان، تصریح کرد: در این رمان زندگی امام رضا (ع) را از خلال شقی ترین دشمنش روایت کرده‌ام و تلاشم بر این بوده است که حق را در برابر باطل ترسیم کنم تا زندگی معصوم را در بستر داستان روایت کنم. زیرا ائمه در جدال و در برابر راه‌های باطل دشمنان و شقاوت‌هایشان معنا و مفهوم تازه ای می‌یابند. 

وی با اشاره به دو رمان دیگرش «فصل شیدایی لیلاها» و «حاء.سین. نون»، گفت: من در این دو رمان به واقعه عاشورا و صلح امام حسن(ع) نزدیک شده ام‌، در این جا هم از دیدگاه مخالف به سیره معصوم نزدیک شده ام. ما نباید غفلت گذشتگان را در امتزاج حق و باطل تکرار کنیم. ما در کارهای دینی 100 سال گذشته به مخالفان نپرداخته ایم و نتوانسته ایم منظور را با همه ابعاد و زوایایش منتقل کنیم.

برنده جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی در حاشیه نقد کتاب «به بلندای آن ردا» در فرهنگسرای گلستان، افزود: به جز معصومان که سفید مطلق هستند، اما چهره های منفوری چون مامون، شمر و... در اوج ظلم و شقاوتشان سیاه مطلق می شوند.که باید این سیر را مورد توجه قرار داد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
« حق در تقابل با باطل معنا می یابد »
این تیتر اصلا درست نیست. بر اساس آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت(ع) حق همیشه هست و معناداره اما ما آدمها برای فهمیدنش نیاز به مقابله حق با باطل داریم چون علم حقیقی نسبت به حق نداریم
آخرین اخبار