به ادعای شرکت آمریکایی «سیمنتک،» دو گروه از هکرهای مستقر در ایران، از فعالان سیاسی و مخالفان حکومت جاسوسی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مجله «پی سی ورلد،» شرکت «سیمنتک،» ادعاهایی را درباره فعالیت هکرهای مستقر در ایران مطرح کرده است. به ادعای این شرکت، دو گروه از هکرها در ایران، از رایانه‌های شخصی عده خاصی شامل مخالفان حکومت و فعالان سیاسی جاسوسی می‌کنند.

 به ادعای این شرکت آمریکایی، این هکرها حدود یک سال است به رایانه‌های افراد مذکور دسترسی دارند و تاکنون به اطلاعات حساسی دست یافته‌اند.

در ادامه ادعا شده است: این دو گروه به نام‌های «کادل» (Cadelle) و «چافر» (Chafer)، علاوه بر یارانه‌های شخصی، از سرورهای خطوط هوایی و مخابراتی نیز جاسوسی می‌کنند. به ادعای سیمنتک، آن‌ها از اواسط سال 2014 میلادی فعال هستند؛ گرچه با توجه به اطلاعات سرورهای دستور و کنترل، امکان دارد این هکرها از سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرده باشند.

به ادعای سیمنتک، تعداد اعضای هر یک از این گروه‌ها، حدود 10 نفر است. گرچه هر یک از آن‌ها از روش‌های مختلفی برای هک اطلاعات استفاده می‌کند، اما آن‌ها اهداف مشترکی دارند و در ساعاتی مشابه دست به این اقدام می‌زنند.

این شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی ادعا می‌کند: هدف دیگر هکرهای مذکور، افرادی هستند که از نرم‌افزارهای دسترسی به سایت‌های مسدود استفاده می‌کنند. زیرا فعالان سیاسی و محققان با استفاده از این نرم‌افزارها، فعالیت‌های اینترنتی خود را مخفی نگه می‌دارند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار