69 واحد دامپروری در ساری سهمیه سوخت دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدير جهاد كشاورزی شهرستان ساری از تأمین یک میلیون و 156 هزار لیتر سوخت نفت گاز برای 69 واحد دامپروری شهرستان ساری در آبان امسال خبر داد و گفت: میزان سهمیه سوخت مورد نیاز واحدهای مرغداری به مدت 42 روز پرورش بر حسب ماه پرورش به شرکت نفت اعلام می شود.

طهمورث قاسم نژاد افزود: همه واحدهای مرغداری گوشتی موظف هستند قبل از دریافت سهمیه سوخت نفتگاز نسبت به دریافت مجوز جوجه ریزی از تشکل تعاونی مرغداران و یا اتحادیه مرغداران شهرستان اقدام نمایند در غیر اینصورت از تأیید سوخت خودداری می شود.

وی یادآور شد: به منظور تنظیم بازار مرغ و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، کلیه اصحاب صنعت طیور گوشی نسبت به هماهنگی لازم و دریافت مجوز جوجه ریزی و ارائه مجوز در سامانه تجارت آسان اقدام کنند.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: میزان سهیه مرغداران گوشتی در آبان در منطقه دشت به ازای هر قطعه یک لیتر، در منطقه نیمه سرد 1.13 لیتر و در منطقه سردسیر 1.25 لیتر به ازای هر قطعه برآورد شده است.

قاسم نژاد افزود: این شهرستان دارای 315 واحد مرغداری گوشتی بوده که حدود 50 درصد واحدها با سوخت گاز و 50 درصد با سوخت نفت گاز فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ساری با ظرفیت جوجه ریزی بالغ بر 4.5 میلیون قطعه در هر دوره از پتانسیل بالایی در تولید گوشت سفید برخوردار بوده و در اجرای طرح ساماندهی تولید این میزان به یک میلیون و 138 هزار قطعه در هر ماه از سوی کاربر شرکت تعاونی در صدور مجوز جوجه ریزی در هر ماه اجرا می شود.

انتهای پیام /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.