وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی درباره شهادت شیعیان در نیجریه، خواستار انجام تحقیقاتی در این خصوص شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: آمریکا خواستار انجام تحقیقاتی درباره کشته شدن شیعیان در نیجریه شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از دولت نیجریه خواست در ارتباط با گزارش‌های مربوط به کشته شدن شمار زیادی از افراد در درگیری نیروهای ارتش این کشور با شیعیان، تحقیقاتی را انجام دهد.

سفارت آمریکا در نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد آمریکا درباره گزارش ها در ارتباط با درگیری هایی که عصر روز شنبه در شهر زاریا در شمال نیجریه آغاز شد، «به شدت نگران است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «در حالی بسیاری از جزییات این حادثه که در روز دوازدهم ماه دسامبر آغاز شد، نامشخص است، ما از شنیدن خبر کشته شدن شمار زیادی غیر نظامی آشفته شده ایم. همه طرف ها باید از دست زدن به اقدامات بیشتر که سبب بی ثبات شدن بیش از پیش اوضاع می شود، خودداری کنند. آمریکا از دولت نیجریه می خواهد سریعا و با شفافیت تحقیقاتی را درباره رویدادهای شهر زاریا انجام دهد و افراد مجرم را محاکمه کند.»

گفته می شود نیروهای ارتش نیجریه یکشنبه (22 آذر) با حمله به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی در شهر زاریا در ایالت شمالی کادونا، وی را دستگیر کرده و به افرادی که سعی در محافظت از این روحانی داشتند، تیراندازی کردند.

نیروهای ارتش نیجریه شنبه نیز به حسینیه بقیة‌الله در شهر زاریا حمله کردند.

بر پایه گزارش‌ها، از شنبه تا کنون بیش از 300 مسلمان در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش جنبش اسلامی نیجریه، نیروهای ارتش بسیاری از فعالانی را که قصد برپایی تظاهرات صلح‌آمیز داشتند نیز دستگیر کرده‌اند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار