رئیس کمیته برنامه ششم اتاق ایران گفت: در شرایط کنونی ما نباید دچار آزمون و خطا شویم و باید در تدوین برنامه ششم توسعه توجه جدی صورت بگیرد.

تلنفی**** لزوم توجه جدی به تدوین برنامه ششم توسعهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم بهادرانی رئیس کمیته برنامه ششم اتاق ایران امروز در نشست هیأت نمایندگان با اشاره به تدوین پیش‌نویس برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم اولین برنامه‌ای است که اتاق ایران به عنوان عضو تدوین‌کننده پذیرفته شده است.

وی افزود: 10 سال از تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله می‌گذرد و در آستانه آغاز دهه دوم هستیم اما باید توجه ویژه به اقتصاد شود تا بتوان اقتصاد و فناوری را به عنوان اولویت اول در این برنامه مورد توجه قرار داد.

بهادرانی تصریح کرد: در سال 84 که زمان آغاز سند 20 ساله بود ایران از نظر اقتصادی 397 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی داشت که در مقایسه با عربستان و ترکیه شرایط به گونه‌‌ا‌ی بود که در این شاخه عربستان 8 درصد و ترکیه 50 درصد از ایران جلوتر بود.

به گفته بهادرانی در سال 2011 تولید ناخالص ملی ایران به 565 میلیارد دلار رسید اما بالا رفتن قیمت ارز موجب افت آن در سال 2012 شد و این رقم به 419 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد حال که تولید ناخالص عربستان و ترکیه افزایش پید کرد.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی ما نباید دچار آزمون و خطا شویم باید سعی کنیم برنامه عملیاتی برای 10 ساله سند چشم‌انداز تدوین کنیم.

وی به مهم‌ترین اهداف اقتصادی برنامه  ششم اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادی سالانه 8 درصد، رشد اشتغالزایی و رشد سرمایه‌گذاری از جمله این هداف هستند.

وی ادامه داد: همچنین باید در برنامه ششم اولویت به معدن صنایع معدنی، IT و گردشگری داده شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار