فرماندار ریگان با اشاره به اجرای طرح احیا وتعادل بخشی در شهرستان ریگان گفت :طی گشت های اکیپ بازرسی امور منابع اب شهرستان ریگان تا کنون 150حلقه چاه غیر مجاز شناسایی واز این تعداد 63حلقه چاه پر شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،امین باقری افزود: با این اقدام حجم قابل ملاحظه ای با میزان 7 و 2 میلیون متر مکعب با مجموع اب دهی 200لیتر بر ثانیه صرفه جویی در مصرف کشاورزی وکمک به مثبت کردن بیلان منفی وپتانسیل ابی دشت توسط امور منابع آب شهرستان ریگان صرفه جویی شد .

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از برداشت بی رویه از منابع اب زیر زمینی گروههای گشت وبازرسی در منطقه فعالیت خود را تسریع وامار تخلفات را به حداقل برسانند .

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه تا کنون 11موتور پمپ کشاورزی کنتور هوشمند بر روی انها نصب گردیده است بیان داشت: به زودی 35فقره از چاههای شهرستان نیز کنتور هوشمند نصب خواهد شد .



باقری افزود: باتوجه به اینکه در فصل زمستان خاموشی موتور پمپهای کشاورزی در اولویت می باشند جهاد کشاورزی در این زمینه تصمیمات خاص را اتخاذ کند .

وی افزود: یکی دیگر از راههای مثبت کردن بیلان منفی اب در شهرستان ریگان رعایت الگوی کشت می باشد که این امر در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گیرد .

فرماندار ریگان گفت: کشت زعفران ودرخت خرمای پیارم در این شهرستان با توجه به نیاز کم به اب در مثبت کردن بیلان منفی اب موثر است .

باقری گفت: کشت زعفران در این شهرستان امسال به صورت ازمایشی انجام که با جواب دهی خوب این محصول در سالهای اتی نیز ترویج داده خواهد شد

وی یادآور شد:کشاورزان ریگانی امسال برای خاموش کردن موتور پمپ های کشاورزی در ساعات پیک بار همکاری و در این راستا بیش از یک میلیارد ریال پاداش دریافت کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: پلمپ ، چاه ، کشاورزی ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.