باکشت سبزی و صیفی در گلخانه‌ها 10 تا 12 برابر در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

صرفه‌جویی 12 برابری مصرف آب با کشت گلخانه‌ اییبه گزارش گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد ؛ معاون سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری با توجه به نوع سازه و تجهیزات، برای هر هکتار احداث گلخانه‌، 300 میلیون تومان تا بالای 2.5 میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز است.

طهماسبی افزود: کشت سبزی و صیفی جات به آب زیادی نیاز دارد و از این رو کشت این محصولات باید به صورت  گلخانه ایی انجام شود.

طهماسبی سطح گلخانه های کشور را 9 هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: 4 هزار هکتار از سطح این گلخانه ها نیاز به بازسازی و اصلاح دارند.

وی میزان تولید سبزی و صیفی در گلخانه ها را سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن اعلام کردوگفت : 1.5 میلیارد شاخه گل بریده و نزدیک به 80 تا 90 میلیون گل گلدانی در گلخانه های کشور تولید می شود.

.طهماسبی در ادامه، بازسازی 900 هزار هکتار از باغات، نهالستان‌ها و واحدهای تولید کشت بافت را از طرح های معاونت باغبانی بیان کرد.

وی جلوگیری از فرسایش خاک، استفاده از آب سبز، مهار روان آب ها و افزایش توان تولید بیولوژیک را از اهداف کشت در اراضی شبدار برشمرد.

طهماسبی، سطح باغات کشور را دو میلیون و 600 هزار هکتار بیان کرد و گفت: از این سطح 400 هزارهکتار نوباغ و یک میلیون هکتار باغات قدیمی است.

وی افزود: از کل سطح باغات کشور، یک میلیون و 200 هزار هکتار در مدار تولید قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان تولیدات باغی کشور را 16 میلیون تن اعلام کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.