رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور از قاچاق سالیانه سه تا چهار میلیارد دلار دارو در کشور خبر داد.

طرح جامع برخورد قاطع با قاچاقچیان به زودی اجرا می‌شود/ قاچاق سالیانه 4 میلیارد دلار دارو و مکمل های دارویی
جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امروز کارگروه مشترک بین مجلس شورای اسلامی، سازمان غذا و دارو و بهداشت، سازمان تعزیرات و نیروی انتظامی در خصوص کالای داروهای قاچاق تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: داروهای قاچاق با توجه به آنکه سلامت مردم را به خطر انداخته اهمیت زیادی در بعد اقتصادی و سلامت مردم دارد، به همین دلیل مقرر شد در حیطه قوانین و مقررات کارگروه، کمیته‌ای را تشکیل دهند و در خصوص نواقص و مشکلات معاونت‌ها در مجلس این مشکلات حل شود.

 معاون وزیر دادگستری بیان کرد: در بحث برخورد به دلیل ورود زیاد داروهای قاچاق و عرضه در داروخانه، مراکز غیر مجاز و بازار به ویژه ناصر خسرو ضرورت دارد برخورد قاطع از طرف سازمان غذا و دارو، تعزیرات و مراجع نظارتی صورت گیرد.

جمشیدی با تاکید براینکه مقرر شده تا یک ماه آینده طرح جامعی آماده و اجرایی شود، تصریح کرد: انتظار می رود در اجرای قوانین و شیوه نظارتی، سازمان های متولی همکاری های لازم در برخورد با قاچاقچیان را اعمال کنند تا مردم شاهد کاهش قاچاق دارو باشند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پایان گفت: سالانه 3 تا 4 میلیارد دلار داورهای غیرمجاز و مکمل‌های دارویی به کشور قاچاق می شود و بیشتر این کالاها از مبدا کشور همسایه صورت می‌گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار