باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین

خیالم از پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس راحت است/ آل سعود بزرگترین مصیبت جهان اسلام است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در صورتی که از رای نیاوردن اصولگرایان ترس داشتم حتما برای حضور در انتخابات احساس وظیفه می کردم.

 
خیالم از پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس راحت است/ آل سعود بزرگترین مصیبت جهان اسلام است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدرضا باهنر" رئیس جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (شنبه5 دی) در نشست ماهانه تشکل متبوعش با اشاره به دلایل آمار بالای ثبت نام کنندگان داوطلبی نمایندگی مجلس اظهار داشت: اصلاح طلبان برخلاف مجالس هشتم و نهم این بار با امید و نفس گرمی وارد انتخابات شدند و لایه های مختلف داوطلبان خود را نیز چیده اند که چنانچه یک نفر از آن ها تایید نشد، دیگری را وارد عرصه کنند. 

وی در ادامه اظهارات خود افزود: یکی دیگر از دلایل آمار بالای ثبت نام کنندگان در انتخابات پیش رو این است که بسیاری از مردم مشکلات مملکت اعم از رکود اقتصادی، بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی را به خوبی حس می کنند و این سوال برایشان پیش آمده که چرا مجلس و دولت فکری برای حل این مشکلات نمی کنند. 

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این شورا ملزم به عمل به وظایف خود است ابراز کرد: ما علاقه مند هستیم که اکثر قریب به اتفاق ثبت نام کنندگان از سوی شورای نگهبان تایید شوند اما این بدان معنا نیست که این شورای نگهبان کار خود را رها کند.
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با عنوان این مطلب که انتخابات مجلس با توجه به آمار بالای ثبت نام کنندگان بسیار پرشور خواهد بود گفت: این مسئله جزو برکات نظام جمهوری اسلامی است که باید آن را قدر بدانیم. اگر با نگاه به 12 هزار نفر ثبت نام کننده بخواهیم ذهنمان را متمرکز کنیم، قسمت منفی لیوان را خواهیم دید اما در کنار آن قسمت های مثبت زیادی هم وجود دارد. 

باهنر با بیان اینکه یکی از معضلات فعالان سیاسی صرف شدن 85 درصد از وقت آن ها برای حصول وحدت است ابراز کرد: این معضل توسط حزب حل شدنی است. چنانچه سه چهارم حزب فعال شناسنامه دار و دارای مرام نامه و ضوابط حزبی داشتیم، کاندیدای زیادی می توانستند حضور داشته باشند اما می شد آن ها را با یک ضابطه محدود کرد. 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود یک رقیب قوی به نام اصلاح طلبان، حس عمومی را در جامعه اصولگرایی برای رسیدن به وحدت ایجاد کرده است تصریح کرد: اصولگرایان به نقطه خوبی از وحدت رسیده اند اما همین وحدت نیز قابل تحلیل است. 

وی افزود: رقبایمان هر روز یک خبر برای به جان هم انداختن اصولگرایان منتشر می کنند و برخی از دوستان ما هم با سادگی در این دام می افتند اما علی رغم همه این مسائل، جامعه اصولگرایی به جمع بندی خوبی رسیده است.  

باهنر با اشاره به مذاکرات آیت الله موحدی کرمانی با حضرات آیات یزدی و مصباح گفت: نتیجه این مذاکرات آن شد که آیت الله موحدی کرمانی از 21 شخصیت حقیقی و حقوقی اصولگرایی دعوت به عمل آوردند. در این جلسات اعلام کردیم که مثلث ،مربع و سه ضلعی را قبول نداریم بلکه ما معتقد به دایره که همان شورای هماهنگی اصولگرایان است، هستیم و روی آن پافشاری خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: تقریبا تمامی فعالین سیاسی اصولگرا در جلسات با آیت الله موحدی کرمانی حضور داشتند اما ممکن بود که برخی یکی دو جلسه نیایند و با وجود قهر و آشتی های خود، همواره مراقب بودند که سهم شان از بین نرود. 

باهنر با بیان این که فعالین اصولگرا در بیش از 20 استان از برکات جلسات وحدت اصولگرایی روی ریل قرار گرفته اند و توانسته اند جوامع اصولگرایی را جمع کنند اظهار داشت: ما از جلوتر بودن استان ها نسبت به خودمان خوشحال هستیم اما این بدان معنا نیست که کار بدون مسئله بوده اما در هر صورت کار روی غلطک افتاده است . 

باهنر در ادامه با اشاره به سیاست گذاری اصولگرایان تهران در قبال استان ها گفت: به دلیل انکه جمع مان به تازگی در تهران شکل گرفته، تصمیم بر آن شده که از ابتدا برای شهرستان ها نسخه نپیچیم چرا که معتقدیم با دخالت در امر وحدت استان ها، اختلافات و مشکلاتی به وجود می آید. 

وی افزود: چنانچه استان ها به این جمع بندی برسند که نمی توانند مشکلاتشان را حل کنند و ناچار باشند که به تهران مراجعه کنند، خدمت آن ها خواهیم بود اما در پی ایجاد مشکل نیستیم. 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه داوطلبان انتخاباتی و طرفداران آن ها باید همواره در حالت خوف و رجا باشند گفت: ما از وجود رقیب ناراحت نیستیم. قدرت یک تیم قدرتمند زمانی اثبات می شود که با یک رقیب قوی مصاف کند. اگر یک تیمی در زمین بدون رقیب پیروز شود، هنر نیست. 

باهنر با تاکید براینکه مصلحت نمی دانیم که حتی اصلاح طلبان معتدل در مجلس حضور داشته باشند گفت: برخی ها از این اظهارات من حاشیه زده بودند که باهنر مایل نیست کسی رقیبش باشد  در حالی که چنین نیست و از اصلاح طلبان می خواهیم که در صحنه حضور داشته باشند و امید داریم که در یک میدان رقابت عادلانه بر آن ها تفوق پیدا کنیم.  

وی در ادامه اظهارات خود با تاکید براینکه مسئله فتنه و انحراف کم رنگ نشده است گفت: فتنه و انحراف خط قرمز ما نبوده بلکه خط قرمز نظام است.چنانچه در میان اصولگرایان نیزکسی با فتنه همراهی کرده باشد، باید از مواضع قبلی خود باز گردد و اعلام برائت کند در غیر این صورت بایستی شرایط نظام را بپذیرد. 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه درباره دلایل ثبت نام نکردنش در انتخابات مجلس ابراز کرد: من از سه چهار ماه پیش به این جمع بندی رسیدم که در این دوره از انتخابات، داوطلب نشوم و در این باره بسیار محرمانه عمل کردم. 

وی در ادامه با اشاره به تحلیل برخی که گفته بودند باهنر با توجه به آگاهی از رای نیاوردنش داوطلب انتخابات نشده گفت: من در مجلس ششم اطلاع داشتم که رای نمی آورم اما این باعث نشد که در صحنه حضور پیدا نکنم. از پیروزی اصولگرایان در این دوره مجلس اطمینان جدی دارم و معتقدم مجلس آینده اصولگرایی خواهد بود؛ اصلاح طلبان ممکن است یک اقلیت قدرتمند را در مجلس آینده داشته باشند اما نمی توانند اکثریت مجلس را کسب کنند.  

باهنر با بیان اینکه حضور 28 ساله ام در مجلس کافی است گفت: در صورتی که از رای نیاوردن اصولگرایان ترس داشتم، در این صورت حتما برای حضور در انتخابات احساس وظیفه می کردم اما چون این بار اندکی خیالم از پیروزی اصولگرایان راحت است، بنابراین احساس کردم که حضورم چندان ضرورتی ندارد.  

رئیس جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با بیان اینکه برخی گفته اند باهنر به سن بازنشستگی سیاسی رسیده خاطر نشان کرد: ما برای خودمان قائل به دوران بازنشستگی نیستیم و همواره در پی اجرای اهداف کمی و کیفی نظام که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین می شود، هستیم.  

باهنر گفت: برخی ها گفته اند که اگر باهنر داوطلب نمایندگی نباشد، حضورش در ستادهای انتخاباتی کم رنگ می شود اما من با حساسیت بالا در ستادها حضور خواهم داشت و امیدوارم مجلس آینده اصولگرایی باشد و اما شرط آن تلاش جامعه اصولگرایان خواهد بود. 

وی هم چنین در ابتدای اظهارات خود با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: در گذشته اعلام کردیم که اسرائیل یک غده سرطانی است که باید از منطقه برداشته شود اما امروز می گوییم که آل سعود خائن، بزرگترین مصیبت جهان اسلام است. 

وی با بیان اینکه آل سعود امروز همکاری با رژیم صهیونیستی مهر محرمانه نمی زد و در عین حال به این همکاری افتخار هم می کند ابراز کرد: اقتدار و تدابیر جهان اسلام از وضعیت خوبی برخورداراست اما همچنان درگیری ها با صرف هزینه های بالا وجود دارد اما ما همچنان امیدوار به بهبود شرایط هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار