عیسی زاده: عواقب ناشی از بیکاری دامن گیر جوانان می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : جوانان شاغل به دلیل مشغول بودن در کاری که دستمزد به همراه دارد بسیار کمتر از جوانان بیکاری که نمی دانند اوقات خود را چگونه پر کنند ، در معرض خطر هستند.

مهدی عیسی زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه مشکل بیکاری جوانان در سراسر کشور پررنگ دیده می شود، اظهار داشت: داشتن شغل، یک نوع امنیت و آسایش روانی در افراد جامعه به وجود می آورد که این آرامش ، نه تنها به خانواده بلکه به جامعه نیز سرایت می کند بنابراین ، جامعه ،از بروز ناهنجاری ها و بزهکاری های حاصل از تصمیمات اشتباه بیکاری بی رویه ، نجات می یابد. 
 
 وی تصریح کرد : فرد بیکار ،با احساس اینکه برای خانواده و اطرافیانش بی ارزش است ، یا افسرده می شود و یا اینکه برای فرار از این حس ، به سمت بزهکاری و رفتارهای غیر اصولی پیش می رود که نتیجه حاصل از هر دو مورد ، ضربه جدی آسیب های اجتماعی خواهد بود .
 
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عواقب بیکاری بیشتر دامن گیر جوانان می شود، افزود: اگر بخواهیم در کشور تحول ایجاد کنیم ، اولین گام آن ، رفع مشکل بیکاری است که یکی از راه های برون رفت آن ،اصلاح قانون کار و فکر اساسی در خصوص کاستی های این قانون خواهد بود. 
 
 عیسی زاده با اشاره به گام اساسی دیگر در رفع مشکل بیکاری ادامه داد : گام اساسی دیگر ، ورود مسئولانه شورای عالی اشتغال در این زمینه است که با توجه به وجود ظرفیت های فراوان در کشور ، می توان نیروهای جوان را به سمت و سوی استفاده از پتانسیل های موجود پیش برد. 
 
وی گفت: ریشه بسیاری از بیکاری ها در سیاست گذاری های غلط است که با نگاه اجمالی به شاخص های رشد اقتصادی و درصد بیکاری ، می توان به وضوح مشکلات موجود در این سیاست ها را درک کرد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار