نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: همه علما و اندیشمندان اسلامی وظیفه دارند با هم‌فکری و آگاهی خود در جهت تقویت وحدت اسلامی تلاش کرده و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند.

به گزارش خبر نگارگروه استان های  باشگاه خبر نگاران جوان از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش طلایه‌داران وحدت افزود: در آخرالزمان که اسلام بخواهد بر جهان حاکم شود یکی از پیامبران الهی که به یاری و مدد امام زمان(عج) می‌آید حضرت مسیح است و ارتباط عمیقی از این طریق بین اسلام و حضرت مسیح برقرار است.
 
وی گفت: ایام مبارک دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول، که به عنوان مبارک هفته وحدت نام‌گذاری شده ابتکار بسیار ارزشمند حضرت امام (ره) برای جهت دهی به سمت تقریب و وحدت هر چه بیشتر است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اگر به این ابتکار حضرت امام(ره) در نامگذاری هفته وحدت با دقت نگاه کنیم می‌بینیم که از مسائلی که در دیدگاهی ساده‌اندیشانه منشاء اختلاف هستند می‌توانیم در مسیر وحدت و همدلی هر چه بیشتر استفاده کنیم.
 
وی گفت: یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت کنیم نزدیکی هر چه بیشتر مذاهب اسلامی است که با این نزدیکی‌ها می‌توانیم بر مشترکات تکیه کرده و همین مشترکات بین مذاهب را مبنا قرار دهیم.
 
 وی با اشاره به اهمیت وحدت و اتحاد آثار مثبت و تاثیرگذار وحدت افزود: قرآن کریم نه تنها بر ایجاد و حفظ وحدت در میان مسلمانان تاکید کرده بلکه بر ایجاد وحدت بین همه ادیان آسمانی تاکید داشته و آن را ضروری می‌داند.
 
وی گفت: گروه‌های زیادی در غرب مشغول فعالیت هستند که مبنای فعالیت همه آنها شیطان و شیطان پرستی است و تمامی گروه‌هایی که در غرب مشغول فعالیت هستند به دنبال ترویج مسیحیت یا ادیان الهی نیستند بلکه همه به دنبال تبلیغ و ترویج شیطان پرستی هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: وحدت و اتحاد عامل و رمز پیروزی و موفقیت مسلمانان بر استکبار و دنیای غرب است و همه ملت‌های مسلمان برای تحقق این مهم باید پشتیبان همدیگر باشند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.