معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت هزار نفر از والدین بازمانده از تحصیل در یک ساله گذشته تاکنون باسواد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید مسعود ارجمند افزود: این افراد با خود اظهاری هنگام ثبت نام دانش آموزان خود را بی سواد اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: 922 نفر دیگر از والدین بی سواد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی شناسایی شده است که تا 15 دی امسال زیر پوشش سواد آموزی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: اجرای طرح با سواد کردن 600 نفر از زنان و دختران عشایری از دیگر برنامه های در دست اجرای سواد آموزی این استان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان یکی از چهار استان کشور در اجرای باسوادکردن بانوان عشایری است.

ارجمند ابراز کرد: طرح با سواد کردن زنان و دختران عشایر با همکاری استانداری، آموزش و پرورش و امور عشایر این استان اجرا می شود.

وی بیان کرد: برنامه های سوادآموزی افراد بازمانده از تحصیل 10 تا 49 سال براساس برنامه کشوری در سه مرحله مقدماتی، انتقال و تحکیم اجرا می شود.

ارجمند اظهار کرد: دوره مقدماتی با 400 دوره آموزشی به صورت فردی یا گروهی، دوره انتقال به صورت گروه های 12 نفر در قالب 600 و دوره تحکیم در قالب کلاس های 10 نفر و با آموزش 12 جلد کتاب اجرا می شود.

ارجمند با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد سه برابر قبل از پیروزی انقلاب شده است افزود:نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد در سال 55 حدود 31 درصد بود.

وی گفت: هم اکنون 95 درصد مردم این استان از نعمت سواد بهره مند هستند.

نخستین کلاس درس کهگیلویه و بویراحمد در سال 1305 آغاز شده است.

اداره آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1353 راه اندازی شد.

در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این استان 280 کلاسدرس داشت.

هم اکنون دو هزار 747 در قالب هشت هزار کلاس درس و 143 هزار نفر دانش آموز است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: بازمانده ، تحصیل ، باسواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.