بهبود وضعیت بازار هنر وابسته به بهتر شدن شرایط اقتصادی خانواده ها و گسترش تبلیغات رسانه ها است.

مینو رضا خانی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: فروش نامناسب بازار ضعیف این روزهای هنر در درجه اول به واسطه عدم شناخت مردم از هنر است. خیلی از افراد را می‌بینم که بی تفاوت از کنار گالری‌ها می‌گذرند بدون آنکه برایشان جالب باشد یا ترغیب شوند که آثار هنرمندان را ببینند .
 
وی افزود: در بحث شناخت، نقش رسانه ها تبلیغات را نباید نادیده گرفت متاسفانه رسانه های مکتوب و تصویری از پفک و شامپو گرفته تا هر چیزی را تبلیغ می کنند اما کوچکترین توجهی به هنر و نقاشی و گالری ها ندارند.
 
رضا خانی خاطر نشان کرد: علاوه بر بحث شناخت، مورد دیگر گرفتاری‌های اقتصادی است. وقتی که افراد در طول روز درگیر خوراک و پوشاک و هزینه های این چنینی باشند دیگر فرصت نمی کنند به این فکر کنند که دیوار خانه شان  فقیر است و تابلوی هنری ندارد به اعتقاد من همه چیز در بحث اقتصاد هنر مهم است هم بحث فرهنگ و هم شرایط مالی و اقتصادی خانواده ها.
 
این نقاش یاد آور شد: خود من در نمایشگاه‌هایی که تاکنون برگزار کرده‌ام قیمت تابلوها را با در نظر گرفتن همه چیز از جمله زمان و وقتی که برای آن گذاشته ام، هزینه رنگ و بوم و رفت و آمد تعیین می کردم که هیچ فروشی نداشت و افراد قدرت خرید نداشتند.  از این رو در آخرین نمایشگاهی که برگزار کردم در گالری بهزاد قیمت ها را خیلی پایین آوردم که به اقتصاد هنر کشورم کمک کنم و این فرصت را به علاقمندان به هنر بدهم که با هر توان مالی بتوانند به نمایشگاه بیایند تابلو بخرند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار