مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از مرگ سالانه 150 کودک در کشور به علت عفونت گوارشی خبر داد.

محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت مرگ و میر کودکان به علت عفونت‌های گوارشی، اسهال و استفراغ گفت: میزان مرگ و میر کودکان در سال 61 به علت عفونت‌های گوارشی، اسهال و استفراغ حدود 30 هزار مورد در سنین کمتر از 5 سال بوده است که این میزان در حال حاضر به کمتر از 150 مورد رسیده است. ما انتظار داریم با برنامه‌هایی که در وزارت بهداشت دردست اقدام است این موارد تا سال 2030 به صفر برسد.

وی در خصوص میزان مرگ و میر در کشور توضیح داد: میزان مرگ و میر در کشور در هر 1000 نفر 13.8 مورد می‌باشد در حالی که انتظار سازمان جهانی 15 مورد بوده با این وجود کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان برای وزارت بهداشت از برنامه‌هایی است که در اولویت قرار دارد.

وی افزود: باید سواد‌ آموزشی در زمینه احیای کودکان برای خانواده‌ها بالا رود تا بتوانیم شاهد کاهش مرگ و میر در برنامه‌ی ششم توسعه باشیم اهمیت تغذیه کودکان با شیر  مادر به ویژه در ساعات اول تولد از مواردی است که باید برای کاهش مرگ مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: تصادفات از عواملی است که در فوت کودکان خیلی تأثیرگذار بوده است بنابراین باید تمام این عوامل را بررسی و راه‌هایی برای کاهش مرگ و میر هر یک از موارد بیابیم تا بتوانیم تا سال 2030 به هدف خود که به صفر رساندن این آمار است برسیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.