دبیر کارگروه تولید تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه زیست فن‌آوری معاونت علمی از لزوم تدوین نقشه راه و انجام مطالعات مرتبط با حوزه زیست فن‌آوری خبر داد.

حمیدرضا طهوری دبیر کار گروه تولید تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه زیست فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سال جاری با توجه به اهمیت توسعه صادرات محصولات زیستی و لزوم تحقق هدف کمی مندرج در نقشه جامع علمی کشور مبنی بر کسب سه درصد صادرات بازار جهانی در این حوزه؛ تدوین نقشه راه و انجام مطالعات مرتبط در حوزه‌های زیست فن‌آوری با توجه به وضعیت موجود بازار زیست فن‌آوری و پیش بینی میزان صادرات هر حوزه تا افق 1404 ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما میزان صادرات مشخصی دارد؛ تأکید کرد: در حال حاضر مشخص نیست سبد صادراتی کشور در حوزه زیست فن‌آوری به چه میزانی است؛ لازم است اطلاعات موجود در این حوزه و میزان صادرات تحقق یافته و بازار‌های هدف را مشخص کنیم.

طهوری تصریح کرد: لازم به ذکر است باید در مسیر اقدامات؛ هدف کمی دستیابی به سه درصد بازار جهانی در نظر گرفته شود تا به این ترتیب اقدام هدف‌دار و برنامه‌ریزی شده‌ای برای صادرات محصولات زیستی به همراه یک نقشه راه مشخص وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: باید در این مسیر نقشه راهی تدوین شود که در آن اهداف و سهم هر بخش از حوزه زیست فن‌آوری به صورت یک چارچوب مشخص تعیین شود و امکانات لازم در اختیار نهادهای متولی قرار بگیرد تا اطلاعات مربوط به وضعیت صادرات کشور درست ارائه شود.

طهوری در پایان خاطرنشان کرد: با تعریف هدف کمی روند انجام کار مشخص می‌شود و به این ترتیب هر وزارتخانه میزان انتظارات خود را می‌داند و شیوه عمل خود را تغییر می‌دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار