نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: برنامه ریزی برای برگزاری دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان با هدف معرفی ظرفیت های این استان آغاز شده است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ جاسم جادری با اشاره به لغو تحریم ها و اجرای برجام افزود: هرمزگان پس از لغو تحریم ها نقش مهمی در پیشرفت همه جانبه کشور ایفا می کند.

وی با اشاره به انجام بیش از ۶۸ درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر هرمزگان گفت: هرمزگان پایلوت اقتصاد کشور و پایتخت صنایع بزرگ، شیلات، مناطق آزاد و با توجه به قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک تنگه هرمز پایتخت نظامی کشور نیز محسوب می شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم آماده سازی این استان برای دوران پس از لغو تحریم ها، افزود: ظرفیت های هرمزگان می تواند حرکت اقتصادی رو به جلو و پیشرفت و تعالی اقتصادی و حتی امنیتی را برای کشور ایجاد کند.

جادری با اشاره به سفر تعداد زیادی از سرمایه گذاران و سفرای کشورهای خارجی به استان هرمزگان گفت: افراد زیادی متقاضی سرمایه گذاری در مناطق مختلف این استان هستند.

وی با تاکید بر ظرفیت های گردشگری استان هرمزگان افزود: ۱۰ میلیون گردشگر کشور روسیه متقاضی سفر به ایران هستند و هرمزگان می تواند بخش زیادی از این گردشگران را جذب کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به دو ظرفیت مهم در شرق و غرب این استان گفت: برای هرکدام از این ظرفیتها چندین پروژه مهم ملی تعریف شده است.

جادری افزود: راه اندازی و تجهیز فاز دوم بندر شهید رجایی از دغدغه های ما برای دوران پس از تحریم است.

وی با تاکید بر روز رسانی بنادر و کشتیرانی و ظرفیت های بخش دریایی  هرمزگان گفت: اقتصاد هرمزگان در برنامه ششم با توسعه دریامحور تعریف شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به  ظرفیت هرمزگان در بخش کشاورزی و تولید محصولات خارج از فصل افزود: تفاهم نامه ای برای ایجاد شهرک های کشاورزی و گلخانه ای در هرمزگان امضا شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.