شهردار اصفهان گفت : دولت 6 سال است که هزینه ایی برای خرید اتوبوس های درون شهری به شهرداری ها پرداخت نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ جمالی نژاد در آیین بهره برداری از 170 دستگاه اتوبوس شهری یورو 3 و 8 طرح خدماتی اتوبوسرانی گفت : در حال حاضر شهرها و کلان شهرهای ما دچار آلودگی های شدید آب خاک هوا و ترافیک است که بدنه شهر را تحت تاثیر قرار داده است و تا به امروز تمام درمان های انجام شده مسکن وار و هیچکدام زیربنایی نبوده است.

شهردار اصفهان افرود : شهرداری به عنوان دستگاهی که وظیفه اصلی آن زیست محیطی نیست اما سال هاست که بزرگترین دغدغه شهرداری اصفهان آلودگی محیط زیست و هوا و به دنبال علت های این ضایعه هستند.

وی تاکید کرد:سیاست های کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری راه گشا فعالیت های شهرداری است و ادامه داد: ایجاد نظام یکپارچه محیط زیست، مدیریت نظام مند و هدفمند منابع حیاتی ، جرم انگاری تخریب محیط زیست ، تربیت دیپلماسی محیط زیست و نهادینه سازی فرهنگ دوستداران محیط زیست محورهای این ابلاغیه هستند.

شهردار اصفهان با اشاره به برنامه راهبردی اصفهان 1400 خاطر نشان کرد:بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده ، پایش آلاینده های محیطی ، افزایش کیفیت و کمیت سیستم های حمل و نقل عمومی و مدیریت فضای سبز با تمرکز بر کاهش آلاینده ها از برنامه های شهرداری است که سالهاست در این راه حرکت کرده و با سرعت بیشتر انجام خواهد شد.

وی گفت: از سال 42 مطالعات بسیاری در مورد طرح های ریلی اصفهان داشته ایم که امسال مرحله اول خط اول راه اندازی شد و امیدواریم تا خرداد 96 فاز دوم و سوم نیز به بهره برداری برسد.

جمالی نژاد اصفهان را شهری مطرح در حوزه فضای سبز از دیر ایام دانست و گفت:امسال رویکرد اصفهان که در سال های گذشته به عنوان باغ شهر شهرت داشته است را تغییر داده ایم و در فضاهای سبز موجود درختکاری انجام خواهیم داد تا در مصرف آب هم صرفه جویی صورت گیرد.

وی تصریح کرد توسعه زیرساخت های شهرداری در دستور کار قرار داده شده و یکی از بزرگترین دغدغه های شهرداری در سالهای اخیر بی آر تی است که اگر توجیه اقتصادی شود این طرح را گسترش خواهیم داد.

شهردار اصفهان استفاده از انرژی های پاک و بازگشت پذیر را راه حلی برای آلودگی هوا دانست و گفت: چندین تفاهم نامه در این زمینه با سایر ارگانها و حوزه های مختلف داشته ایم .

جمالی نژاد در پایان افزود : سال آینده سیاست کلان شهرداری اصفهان بحث محیط زیست خواهد بود و تمرکز بر حمل و نقل عمومی نقش انکار ناپدیری در کاهش آلاینده ها خواهد داشت و این مهم حضور جدی دولت را در حوزه های زیرساختی می طلبد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.