معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تغییر در جشنواره شعر فجر امسال گفت: در جشنواره شعر فجر امسال هیئت داوران تمام سلیقه‌های ادبی را در بر خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید عباس صالحی در جمع خبرنگاران پس از بازدید از کتاب‌فروشی فرهنگ معاصر با اشاره به تغییرات جشنواره شعر فجر امسال گفت: در سال‌های گذشته صحبت دریافت کتاب به جای تک اثر مطرح بود که در جشنواره شعر فجر سال گذشته به نتیجه رسید. امسال بحث مهم ترکیب هیئت داوران است آقای امینی و هیئت علمی جشنواره این نگاه را دارند که داوران جشنواره شعر فجر از سلیقه‌های گوناگون ادبی انتخاب شوند.

وی در خصوص انتشار کتاب‌ در فضای مجازی بیان کرد: از طریق قوه قضایه این مسئله را دنبال کردیم و گفت و گو‌های اولیه درباره کتاب‌های ناشران که در فضای مجازی منتشر می‌شود انجام دادیم وی نیز نگاه مساعدی دارند. فن‌آوری‌هایی که در جامعه وجود دارد که آثار ناشران به صورت غیر مجاز منتشر شود و از آنجا که پیگیری آن طول می‌کشد و حقوق ناشران در این شرایط از بین می‌رود در اقتصاد نشر صدمه می‌زند. رئیس قوه قضایه نیز نگاه مساعدی در این خصوص داشته‌اند و پیگیر هستیم تا این اتفاق بیافتد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی ادامه داد: ناشرانی که اثر آن‌ها به صورت غیر مجاز در فضای مجازی منتشر می‌شود با این شکایت می‌توانند جلوی آن را بگیرند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با آن‌ها همراهی می‌کنند.

صالحی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اظهار داشت: حدود یک ماه و نیم قبل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهرداری تهران خواستند تا محل برگزاری کتاب را مشخص کند. برآورد‌های کارشناسی شهرداری تهران این بود که شهر آفتاب مکان مناسب تری برای آن است. در این اظهارات متراژ کمتر باغ کتاب نسبت به شهر آفتاب و مسائل ترافیکی شهر مطرح بود. امروز هشت تشکل نشر به همراه معاونات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید از شهر آفتاب رفتند نظر آن‌ها مبنای کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعیین مکان نمایشگاه کتاب خواهد بود. این وزارت خانه هنوز نظر مستقلی در این باره ارائه نداده است.

صالحی در خصوص کمیته خرید کتاب نیز بیان کرد: اصلاحاتی در کمیته خرید کتاب انجام  دادیم، امسال کمیته خرید کتاب و آئین نامه قبلی کار خود را انجام می‌داد اما قرار است در این هیئت چهار پنج کمیته تشکیل شود که آنها خرید تخصصی‌تر کتاب را انجام دهند. امیدواریم به این وسیله بتوانیم اتفاقات غلط به حداقل برسانیم و این نگاه که عدالت نسبی را در بحث خرید کتاب داشته باشیم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد در بحث خرید کتاب تفکیکی انجام دهیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.