شهردار مشگین‌شهر گفت: به دلیل سهل‌انگاری در خاموش کردن ته سیگار، چهارمین آتش‌سوزی در پاساژ تربیت مشگین‌شهر اتفاق افتاد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیامک مظلومی افزود: آتش‌سوزی شامگاه 29 دی ماه در مجتمع تجاری تربیت با حضور به موقع مأموران آتش‌نشانی بلافاصله اطفای حریق شد که دلیل این آتش‌سوزی عدم خاموش کردن ته سیگار بود و این ته‌سیگار در سطل زباله مشتعل شده و سبب آتش‌سوزی در این مغازه شد.

وی گفت: در صورت عدم اطفای حریق آتش که روشن‌بودن شعله بخاری نیز بر شدت آتش می‌افزود، آتش‌سوزی بزرگی در سطح این پاساژ رخ می‌داد که خوشبختانه با تماس سریع شهروندان با سامانه 125 و حضور به موقع ماموران آتش نشانی چهارمین آتش‌سوزی بر اثر سهل‌انگاری نیز خاموش شد.

شهردار مشگین‌شهر با اشاره به فصل زمستان و سردی هوا و استفاده از وسایل گرمایشی در واحدهای تجاری و خانه‌ها بیان کرد: از عموم شهروندان تقاضا داریم با رعایت نکات ایمنی و استفاده از سیستم‌های گرمایشی استاندارد از بروز آتش‌سوزی و خطرات ناشی از آن جدا خودداری کنند.

مظلومی گفت: مالکان واحدهای تجاری و بازاریان برای جلوگیری و نیز اطفای حریق به موقع، واحدهای تجاری خود را مجهز به کپسول‌های آتش نشانی کنند تا در صورت بروز حادثه از خسارات مالی و جانی در امان باشند که در این راستا بیمه کردن اموال نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: متاسفانه سهل‌انگاری افراد سبب بروز آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای در واحدهای تجاری این شهرستان شده که در این زمینه باید افراد نهایت دقت را داشته باشند تا از خسارات آتش‌سوزی‌ها ایمن بمانند به طوریکه واژگونی ولور در آتش‌سوزی قبلی در این شهرستان سبب خسارت 100 درصدی به 10 واحد تجاری شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.